Brussel·les investiga si la compra d'una terminal del port de Barcelona vulnera la competència
La Comissió Europea ha obert una investigació per aclarir si la compra de la meitat de la terminal Best del port de Barcelona per part del grup MSC a Hutchison Ports infringeix les normes comunitàries.
La Comissió té sospites que el canvi d'accionariat de la terminal, que és la principal porta d'entrada de mercaderies a Barcelona, podria atemptar contra la competència.
El juny passat el port va donar llum verda perquè la naviliera MSC es quedés el 50% de la terminal Best, que fins llavors havia estat gestioada únicament per la xinesa Hutchison.
30 dies per prendre una decisió
L'acord de compra va ser notificat als serveis comunitaris el 5 de novembre passat i Brussel·les ara té un termini de 90 dies hàbils, fins al 30 d'abril de l'any entrant, per prendre una decisió definitiva.
De moment, Brussel·les creu que l'entrada d'MSC es pot traduir en un tracte preferencial per als seus propis contenidors, en detriment dels de la competència, que podria acabar pagant preus més alts o rebre una pitjor qualitat dels serveis.
A més, destaquen que les companyies excloses tindrien possibilitats limitades de canviar a una altra terminal de contenidors d'alta mar al port de Barcelona, ja que només n'hi ha una altra destinada a contenidors de gran calat.
