Buch defensa una única normativa a Catalunya per regular l'ús del patinet elèctric
El conseller d'Interior, Miquel Buch, s'ha mostrat partidari d'una normativa "a nivell de país" que reguli l'ús del patinet elèctric a Catalunya
Després de la mort d'una dona que anava amb patinet elèctric en xocar amb un camió, dimecres passat, a Sabadell, el conseller ha defensat la necessitat que els ajuntaments catalans pactin una normativa comuna.
Defenso una eina marc o tipus a la qual es puguin adherir els municipis preservant la llibertat i l'autonomia de tots els ajuntaments.
En aquest sentit, el conseller ha afegit que treballar aquesta eina marc no només depèn del Departament d'Interior, sinó que també s'hi haurien de sumar les diputacions i els ajuntaments.
Si els d'aquí regulen d'una manera i els d'allà d'una altra podem arribar a confondre el ciutadà, i, per tant, seria una mesura prou útil i bona.
Normativa vigent
Les vendes d'aquest vehicle van en augment, i la manca d'una legislació estatal que ho reguli fa que, de moment, cada ciutat en concreti l'ús en la seva ordenança municipal. Barcelona i Lleida han estat les primeres ciutats catalanes a elaborar una normativa per regular-ne la circulació. I Sabadell també ho farà, després de l'accident mortal d'aquesta setmana.
A Barcelona, l'Ajuntament va regular la mobilitat personal i els cicles de més de dues rodes, normativa que va entrar en vigor l'1 de juliol del 2017.
Els patinets s'emmarquen en els tipus A i B, que, en funció de les mides, han de circular de manera diferent per l'espai públic.
Cap dels dos models pot circular per la vorera ni per la calçada i tots els patinets poden circular pel carril bici, tant a la vorera com a la calçada, i als parcs.
Ara bé, als carrers en plataforma única els tipus A hi poden circular tots i els tipus B només si està permesa la circulació de vehicles de motor.
Pel que fa a la calçada en zones de 30 km/h, els patinets tipus A només poden circular si superen els 20 km/h i els tipus B hi poden circular sense problema.
Pel que fa a l'ús del cas, per als usuaris dels vehicles de tipus B, l'ús del casc és obligatori, i optatiu en els models de tipus A.
