Netflix Warner HBO
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

CaixaBank mantindria el nom comercial després de la fusió amb Bankia

Motius de forta implantació de CaixaBank, de connotacions negatives de Bankia i de reducció de costos avalarien la decisió

Jordina Molas Salort

14/09/2020 - 22.12 Actualitzat 14/09/2020 - 22.49

L'estrella de "la Caixa" està a punt de fer 40 anys. Durant la presidència de Josep Vilarasau, es va encarregar la imatge de "la Caixa" a l'artista Joan Miró, que ha estat present en tots els moments històrics de l'entitat.

Se'n va fer un tapís, que és a les torres de la Diagonal de Barcelona, a la seu de l'actual Caixabank. Perquè, tot i convertir-se en un banc, es va mantenir el concepte de caixa en el nom. I, cada cop que han integrat una caixa o entitat, ha prevalgut el nom de Caixabank.

Ara tot apunta que també serà així. Fonts properes a l'operació expliquen que la nova entitat que sortiria després de la fusió mantindria el nom de Caixabank perquè és una marca que està molt implantada en el sistema financer i també amb l'obra social i cultural.

 

En canvi, Bankia, tot i ser una marca jove, amb 10 anys, arrossega connotacions negatives per ser l'hereva de Caja Madrid i haver rebut més de 22.000 milions d'euros d'ajudes públiques. A això, s'hi afegeix que la seva antiga cúpula ha acabat als tribunals i el seu expresident Rodrigo Rato, a la presó per les males praxis d'aquella època.

Als arguments d'imatge, se n'hi suma un altre d'econòmic: si un dels motius per fer la fusió és reduir costos, canviar marques i logotips d'oficines i serveis centrals seria una despesa que ara mateix diuen que no tocaria.