
CaixaBank mantindria el nom comercial després de la fusió amb Bankia
Motius de forta implantació de CaixaBank, de connotacions negatives de Bankia i de reducció de costos avalarien la decisió
Jordina Molas Salort
14/09/2020 - 22.12 Actualitzat 14/09/2020 - 22.49
L'estrella de "la Caixa" està a punt de fer 40 anys. Durant la presidència de Josep Vilarasau, es va encarregar la imatge de "la Caixa" a l'artista Joan Miró, que ha estat present en tots els moments històrics de l'entitat.
Se'n va fer un tapís, que és a les torres de la Diagonal de Barcelona, a la seu de l'actual Caixabank. Perquè, tot i convertir-se en un banc, es va mantenir el concepte de caixa en el nom. I, cada cop que han integrat una caixa o entitat, ha prevalgut el nom de Caixabank.
Ara tot apunta que també serà així. Fonts properes a l'operació expliquen que la nova entitat que sortiria després de la fusió mantindria el nom de Caixabank perquè és una marca que està molt implantada en el sistema financer i també amb l'obra social i cultural.
En canvi, Bankia, tot i ser una marca jove, amb 10 anys, arrossega connotacions negatives per ser l'hereva de Caja Madrid i haver rebut més de 22.000 milions d'euros d'ajudes públiques. A això, s'hi afegeix que la seva antiga cúpula ha acabat als tribunals i el seu expresident Rodrigo Rato, a la presó per les males praxis d'aquella època.
Als arguments d'imatge, se n'hi suma un altre d'econòmic: si un dels motius per fer la fusió és reduir costos, canviar marques i logotips d'oficines i serveis centrals seria una despesa que ara mateix diuen que no tocaria.
Avui és notícia
El ministeri investiga si el brot de pesta porcina africana ha sortit d'un laboratori
S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
El pes del sector porcí català: 4.260 milions d'euros de negoci a l'exterior
La Comissió Europea desaconsella sacrificar senglars i recomana deixar que el virus actuï
Tres milions de porcs i senglars morts: el viatge de la pesta porcina per la Unió Europea