CaixaBank mantindria el nom comercial després de la fusió amb Bankia
L'estrella de "la Caixa" està a punt de fer 40 anys. Durant la presidència de Josep Vilarasau, es va encarregar la imatge de "la Caixa" a l'artista Joan Miró, que ha estat present en tots els moments històrics de l'entitat.
Se'n va fer un tapís, que és a les torres de la Diagonal de Barcelona, a la seu de l'actual Caixabank. Perquè, tot i convertir-se en un banc, es va mantenir el concepte de caixa en el nom. I, cada cop que han integrat una caixa o entitat, ha prevalgut el nom de Caixabank.
Ara tot apunta que també serà així. Fonts properes a l'operació expliquen que la nova entitat que sortiria després de la fusió mantindria el nom de Caixabank perquè és una marca que està molt implantada en el sistema financer i també amb l'obra social i cultural.
En canvi, Bankia, tot i ser una marca jove, amb 10 anys, arrossega connotacions negatives per ser l'hereva de Caja Madrid i haver rebut més de 22.000 milions d'euros d'ajudes públiques. A això, s'hi afegeix que la seva antiga cúpula ha acabat als tribunals i el seu expresident Rodrigo Rato, a la presó per les males praxis d'aquella època.
Als arguments d'imatge, se n'hi suma un altre d'econòmic: si un dels motius per fer la fusió és reduir costos, canviar marques i logotips d'oficines i serveis centrals seria una despesa que ara mateix diuen que no tocaria.
