Càmeres amb IA que detecten emocions, el polèmic test descobert en estacions de tren britàniques
Una càmera de videovigilància situada just sobre el torn d'accés a l'estació de trens captura una imatge d'un passatger i l'envia als servidors d'Amazon.
El gegant tecnològic processa la fotografia, l'analitza i, en pocs segons, retorna les seves conclusions a l'empresa que gestiona el servei: aquell passatger és un home jove d'entre 20 i 25 anys i està trist (amb un 89% de certesa).
Això s'ha fet amb milers de passatgers que durant els darrers mesos han utilitzat el servei ferroviari del Regne Unit, gestionat per l'empresa pública Network Rail.
La gestora ha estat supervisant durant dos anys unes polèmiques proves de reconeixement automàtic a 8 estacions del Regne Unit, entre elles les importants estacions londinenques de Euston i Waterloo o la de Manchester Piccadilly, que incloïen nombrosos tipus de proves, entre d'altres el polèmic reconeixement demogràfic i emocional dels passatgers.
Els testos s'han dut a terme, principalment, a través de càmeres que compten amb sistemes de visió artificial, un camp de la intel·ligència artificial que permet detectar automàticament objectes, persones i situacions.
Tot i l'extensió de les proves, els detalls sobre el seu funcionament han estat descoberts gràcies a una petició de transparència del grup de defensa de llibertats civils britànic, Big Brother Watch (Vigilància del Gran Germà), tal com informa el mitjà especialitzat en tecnologia Wired.
El director d'investigacions de Big Brother Watch, Jake Hurfurt, ha expressat preocupació per la implantació, sense debat previ, d'aquest tipus de sistemes de reconeixement automàtic basats en intel·ligència artificial:
