L'operació retorn de Diumenge de Pasqua en un tram de l'AP-7
L'operació retorn de Diumenge de Pasqua en un tram de l'AP-7

Carrils addicionals a l'AP-7 i velocitat variable, propostes de la URV per millorar la situació

Un informe de la URV destaca que el 39% dels vehicles que entren per aquesta autopista a Ulldecona són pesants
Redacció
2 min

El trànsit de camions a l'autopista AP-7 a l'altura de la demarcació de Tarragona ha augmentat prop d'un 50% des que, el gener del 2020, la via va passar a ser gratuïta, segons destaca un informe de la Universitat Rovira i Virgili (URV).

L'informe recalca, a més, que un 39% dels vehicles que entren al'AP-7 per Ulldecona són camions, i que quan arriben al Camp de Tarragona el percentatge es manté per damunt del 25%.

L'estudi, elaborat per la Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial de la URV, en col·laboració amb les quatre cambres de comerç tarragonines i presentat aquest dimecres, reclama mesures urgents per resoldre la situació "crítica d'una autopista saturada i amb una sinistralitat creixent", segons ha dit el catedràtic d'economia de la URV, Agustí Segarra.

Els responsables de la Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial i de la Cambra de Comerç.
Els responsables de la Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial i de la Cambra de Comerç (Cambra de Tarragona)

L'estudi recorda, a més, que l'obligació que els camions circulin per l'AP-7 i no per la A-7 "agreuja la situació".

Per això, la Càtedra proposa construir carrils addicionals en els trams més congestionats, millorar els accessos a l'autopista, regular la velocitat en funció de les condicions viàries i meteorològiques, i reduir-la fins als 60 km/h en els trams més congestionats.

També, aplicar un sistema de velocitat variable entre Maçanet de la Selva (Selva) i el Vendrell (Baix Penedès) o agilitar la gestió dels accidents i la retirada de vehicles.

Així mateix, planteja oferir informació en temps real als conductors sobre l'estat del trànsit, gestionar millor el pas dels vehicles pesants, instal·lar més càmeres i radars de tram per detectar infractors i aplicar algoritmes i eines d'intel·ligència artificial per regular millor el trànsit.

L'informe assenyala que moltes de les inversions necessàries ja estan previstes en els plans de l'Estat, "però el ritme d'execució és manifestament millorable".

Un altre factor que aportaria a la solució d'aquest problema seria que el corredor mediterrani s'activés "d'una vegada per totes" per descarregar les carreteres, a parer de Segarra.

En aquest sentit, la Càtedra no és optimista a curt termini, ja que, a parer seu, la solució definitiva als problemes de congestió i sinistralitat que sofreix l'AP-7 a l'altura de Tarragona "tardarà anys i requerirà una voluntat ferma i decidida per part dels responsables polítics".

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre AP-7

Mostra-ho tot