Collboni proposa recuperar 30 nous interiors d'illa de l'Eixample fins 2030 per guanyar 63.000 metres quadrats de verd

4 min

ACN Barcelona - Jaume Collboni proposa recuperar 30 nous interiors d'illa de l'Eixample fins el 2030 per guanyar 63.000 metres quadrats de verd a Barcelona. El primer tinent d'alcalde a l'Ajuntament de Barcelona i candidat del PSC a les properes eleccions municipals ho ha dit durant un esmorzar del Nueva Economía Fórum que s'ha celebrat a l'Hotel Palace de Barcelona. Ha afirmat que aquest és l'extrem que té "més coherència" amb el model impulsat per Ildefons Cedà i ha subratllat que no és possible "una pacificació sistematitzada a tot l'Eixample". En aquesta línia ha remarcat que les grans transformacions s'han de fer "pas a pas" i ha valorat que ha arribat l'hora de "parar i pair".

En un acte que també ha comptat amb l'assistència d'exalcaldes de Barcelona com Xavier Trias, Narcís Serra o Joan Clos, Collboni ha aprofitat per marcar distància amb els Comuns i ha tornat a manifestar les seves reticències envers els projecte urbanístic de les superilles. En aquest sentit, ha assegurat que tot i que està a favor de "pacificar i reduir la contaminació a la ciutat" no comparteix la idea que "sigui viable una pacificació sistematitzada de l'Eixample".

Ha considerat que el proper mandat serà el de "parar i pair" totes les transformacions que s'estan fent a la ciutat en aquesta matèria i ha tornat a apostar per recuperar el pla d'illes interiors de l'eixample "que és el que té més coherència amb el llegat d'Ildefons Cerdà".  Així, ha plantejat recuperar "30 nous interiors d'illa de l'Eixample fins el 2030 per guanyar 63.000 metres quadrats de verd a la ciutat de Barcelona".

Ha recordat que durant etapes anteriors de governs socialistes a la capital catalana ja se'n van recuperar 42 i ha insistit en què a banda de pensar en el medi ambient i la salut dels ciutadans també s'han de contemplar altres aspectes. Ha recordat que l'Eixample segueix sent el "gran pulmó econòmic" de Barcelona i ha dit que "qualsevol decisió que es prengui des del punt de vista de la mobilitat haurà de tenir en compte l'impacte econòmic també".

Alhora ha defensat que aquests canvis han d'anar estretament lligats a una millora de la xarxa de transport públic, especialment Rodalies, perquè molts dels vehicles que circulen pels carrers de l'Eixample procedeixen d'altres poblacions de l'Àrea Metropolitana i "ho fan per obligació".

Acusa Interior d'incompetència.

Collboni també ha tret pit en matèria de seguretat, tot assegurant que l'arribada del PSC a l'Ajuntament de Barcelona ha permès incorporar un miler de nous agents de la Guàrdia Urbana. També ha destacat l'eficient gestió que s'ha dut a terme amb problemàtiques com el top manta cronificat o les bicitaxis que "pràcticament han desaparegut".

Ha assenyalat que quan les qüestions de seguretat depenen de l'executiu barceloní el resultat és positiu, però quan depenen de la Generalitat no passa el mateix. "L'actuació d'Interior ha estat d'una alta incompetència", ha criticat Collboni que ha dit que està "molt insatisfet" amb aquest departament i que per això el conseller Joan Ignasi Elena "mereixia la reprobació". També ha lamentat la "mala gestió dels recursos humans" que s'ha fet des d'Interior.  

Aposta per l'ampliació de l'Aeroport

En un altre ordre de coses, el primer tinent d'alcalde de Barcelona s'ha referit a l'ampliació de l'Aeroport del Prat. Ha assegurat que aquest és un "tema clau" no tant pel que fa a la infraestructura en sí com sí pel model de ciutat i de país que es vol defensar. "Hem de pensar quines infraestructures necessitem i el que sí se és que vull que la ciutat tingui la màxima connexió intercontinental i transcontinental possible", ha manifestat el socialista que ha recordat que s'ha ampliat la Fira i s'ha llençat al 22@ Nord un milió més de sostre econòmic per atraure noves inversions i empreses. Collboni ha preguntat a "aquells qui neguen l'ampliació quines són les conseqüències pel model de prosperitat del país i la ciutat i quina és l'alternativa".

En aquest sentit, ha reivindicat el paper de Barcelona en la recuperació de l'economia després de la pandèmia del coronavirus i les recents incerteses derivades de la guerra a Ucraïna. "Som  la ciutat d'Espanya que més ha reduït l'atur i amb una inversió de despesa social més alta", ha apuntat Collboni que també ha remarcat que la taxa comercial i turística també s'ha recuperat de forma molt ràpida. 

Avui és notícia