Creix l'ús dels carrils bici a Barcelona: consulta quins són els més transitats
L'avinguda Diagonal de Barcelona és el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot entre les places de Francesc Macià i Glòries, segons les dades de pas pels diferents carrils bici que recull l'Ajuntament.
En concret, el consistori té repartits per tota la xarxa 318 punts de recompte que permeten saber quantes bicicletes o patinets fan servir cada carril bici. El recompte es fa amb espires electromagnètiques sota el paviment.
Dels 10 punts amb més pas de vehicles, vuit són de la Diagonal. Els que més bicicletes o patinets compten són els que hi ha a la cruïlla entre la Diagonal i el passeig de Gràcia.
En concret, per aquest punt hi passen cada dia més de 6.000 vehicles en sentit Besòs i més de 5.000 en sentit Llobregat, segons el recompte del mes de juny.
Si es comparen les dades amb les del juny del 2024, l'ús dels carrils bici a Barcelona ha crescut un 17%. En gairebé 9 de cada 10 punts de recompte hi ha un increment de passos.
En aquesta taula pots consultar-los tots i fer la cerca carrer a carrer:
El menys utilitzat, davant de la caserna del Bruc
Les dades també permeten veure quin és el carril bici per on passen menys bicicletes o patinets. En concret, és el que hi ha a l'avinguda de l'Exèrcit, al barri de Pedralbes (districte de les Corts), davant de la caserna del Bruc.
Les bandes electromagnètiques de terra compten en aquest punt un centenar de passos cada dia. Tot i això, la xifra és més alta que la recollida el juny de l'any passat.
Pel que fa al carril bici de la via Augusta, un dels que va aixecar més polèmica, les dades mostren un increment d'usuaris en els diversos punts de recompte que hi ha al llarg del traçat.
Més quilòmetres de carrils bici
En total, la xarxa ciclista de Barcelona ja arriba als 270 quilòmetres i el govern municipal preveu afegir més de 20 quilòmetres nous els pròxims anys.
Aquests quilòmetres s'afegiran als 22 ja executats en aquest mandat, amb la voluntat de "millorar la connectivitat dels eixos existents i consolidar la bicicleta com a mitjà de transport quotidià".
