Davide Brivio: "Ho vull tot, perquè no sé quan podrem tornar a guanyar-ho"
Suzuki ha guanyat aquest any el Mundial de pilots de MotoGP i el d'equips, i opta al de constructors i al subcampionat de pilots amb Àlex Rins. Davide Brivio és el director del Suzuki Ecstar, el director d'orquestra, amb molta experiència anterior, i a qui un dia Suzuki va trucar per telèfon i li va encarregar la tornada a MotoGP. Brivio els va dir que havia de ser per guanyar.
Davide Brivio va arribar a Yamaha MotoGP des del Mundial de superbikes el 2002, quan encara hi eren Checa i Biaggi. Va ser un dels artífexs del fitxatge de Rossi, que a partir del 2004 va canviar la cara a Yamaha. Després, fins i tot va ser mànager personal d'Il Dottore.
Suzuki va abandonar MotoGP a finals del 2011, contra pronòstic. Ni Ezpeleta els va poder frenar. Però amb la intenció de tornar. I ho van fer el 2015 amb la parella Aleix Espargaró - Maverick Viñales, que després van ser substituïts, el 2017, per la parella Àlex Rins - Andrea Iannone, i el 2019 va arribar Joan Mir.
Segons Brivio, aquesta és la clau de l'èxit: "A Suzuki estan sempre oberts a acceptar consells de l'equip europeu. Sempre que hi vas t'ho ensenyen tot, i això és inusual tractant-se d'una companyia japonesa. I els ha donat beneficis. La barreja entre japonesos i italians o, més ben dit, llatins és bona, en la meva opinió. Els japonesos ens frenen quan ens accelerem i nosaltres provem d'esperonar-los a ells. És un compromís. Si fos un equip totalment italià o espanyol, seria caòtic." Amb els títols de pilots i equips, l'objectiu final serà el de constructors i el subcampionat de pilots. Si ha d'escollir, Brivio preferiria que Rins acabés com a subcampió. Però, de fet, diu: "Ho vull tot, perquè no sé quan ho podrem tornar a guanyar."
L'important, després de guanyar, és mantenir-se. Brivio apunta: "Si puc decidir, m'agradaria seguir lluitant per continuar al capdavant." L'organització es pot millorar i caldria ampliar la plantilla d'enginyers. Al Japó ja estan treballant en la moto, tenint en compte que els motors no es podran desenvolupar pel reglament Covid. Només KTM i Aprilia, l'única que encara té concessions, podran desenvolupar el motor; en el cas dels austríacs, representarà un gran avantatge. Però Suzuki, aquí, parteix amb la condició de campió. Pitjor ho tindrà, segurament, Yamaha, que ara mateix sí que exemplifica el caos com a marca.
La relació entre Rins i Mir va tenir algun moment de tibantor a la pretemporada. Però, com diu el director del Suzuki Ecstar, ha anat millorant: "Al peu del podi de València, Àlex Rins es va posar la samarreta de campió de Mir. És un bon senyal, n'estic molt orgullós. Nosaltres respectem al màxim la competència entre els dos pilots, l'un vol guanyar l'altre, i m'agrada, perquè és la mena de pilot que volem. El que els hem volgut traslladar és el sentiment d'equip, que treballen per a Suzuki. Potser a començaments d'any la relació era un pèl tibant, però crec que a poc a poc ha anat millorant. Però, quan dirigeixes un grup de gent, aquesta és la feina de cada dia."
Mir serà la referència el 2021? Evidentment. S'ho mereix. "El Joan serà l'home a batre almenys en la primera cursa, perquè és el campió. Després ja ho veurem. Veurem com avança la temporada. Espero que sí." Aquest any, l'absència de Marc Márquez ha permès que sorgís una generació de pilots joves i molt bons. "Quan el Marc torni, probablement trobarà més rivals o haurà de dedicar més energia a defensar la seva condició. Serà interessant per a MotoGP veure la seva tornada. (...) Em fa molta il·lusió aquest desafiament. En primer lloc, esperem que el Marc torni en bona forma. Pel bé de l'esport, ens agradarà saber quin és el nostre nivell; potser descobrim que el Marc manté el seu nivell anterior, o que ara hi haurà més competició. Serà un Mundial molt emocionant si el Marc torna."
