Denuncien més de 200 vehicles VTC per incomplir amb la llicència
Només 990 vehicles VTC, dels 4.000 que hi ha a Catalunya, tenen llicència urbana. És a dir, són els únics que poden transportar viatgers dins l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Però el sector del taxi denuncia que alguns, tot i només tenir la llicència interurbana i no la urbana, hi circulen igualment.
Lluís Vila és taxista des de fa poc més d'un any. Està fent un treball de camp per detectar els cotxes VTC que fan trajectes dins la ciutat de Barcelona o la seva àrea metropolitana amb una llicència que no correspon:
Segueixen operant impunement per la ciutat i per tot arreu. No entenc per què ningú s'hi posa seriosament.
Una situació que, segons el president del sindicat Élite Taxi, Oliver Conter, s'agreuja a l'aeroport del Prat, des que Aena, a mitjan juliol, va habilitar un pàrquing als VTC com a punt de recollida de clients. Està situat al costat del punt de recollida dels taxis. Hi ha una barrera i un lector de matrícules. "Em resulta inconcebible que Aena com a ens públic vengui un espai i no controli el que hi passa", apunta Conter.
Per la seva banda, aquest estiu, els Mossos d'Esquadra han fet un centenar de controls al voltant de l'aeroport del Prat. Han denunciat 240 vehicles, la majoria VTC que incomplien la llicència.
El cap de l'Àrea Regional de Trànsit Metro Sud dels Mossos d'Esquadra, Marc Patxot, destaca que són controls complexos, en què dediquen, com a mínim, entre 20 i 30 minuts.
Comprovem quin viatge s'ha contractat, l'origen i el destí, ho corroborem amb la manifestació dels passatgers i accedim a la llicència del vehicle.
La sanció per incompliment és d'uns 4.000 euros. I fins que no els paguen, el cotxe queda immobilitzat.
El sector dels VTC diu que se sent perseguit i reclama al Departament de Territori i a l'AMB que no aturin les llicències urbanes que compleixin els requisits legals.