Maleta lila i altres maletes en una cinta d'equipatge d'un aeroport
La passatgera va perdre la maleta a l'aeroport de Copenhaguen (iStock)

EasyJet ha de pagar més de 1.500 euros a una passatgera per perdre-li la maleta 4 mesos

L'organització de consumidors FACUA recorda que en cas que l'equipatge no aparegui a la destinació, cal conservar i enviar els comprovants a la bústia de reclamació de la companyia en un màxim de 21 dies
Redacció
2 min

EasyJet ha hagut d'indemnitzar una passatgera amb 1.583 euros per perdre-li la maleta prop de quatre mesos. El seu equipatge no va aparèixer per la cinta de recollida quan va aterrar a l'aeroport de Copenhaguen el 15 de juny del 2022 i, fins al setembre, la companyia no el va trobar.

Entremig, va presentar la reclamació corresponent a EasyJet, va rebre una primera resposta 45 dies després informant-la que buscarien la seva maleta i una segona, un mes després, dient-li que la donaven per perduda del tot. Finalment, però, la va recuperar.

Què fer en cas de pèrdua de l'equipatge?

En tot cas, va portar la incidència a FACUA Galícia per gestionar la indemnització. Ha estat l'organització de consumidors qui ha informat de l'èxit del tràmit, subratllant algunes consideracions a tenir en compte en cas de pèrdua d'una maleta.

Primer, que un equipatge es considera perdut si no ha estat lliurat a partir dels 21 dies des que s'informa de la seva pèrdua o retard, i s'atorga des d'aquell moment als usuaris la possibilitat de reclamar una indemnització.

Per tant, els 45 dies que va trigar EasyJet a contestar ja sobrepassaven aquest termini, establert en el Conveni de Montreal, que regula les responsabilitats de les companyies aèries en vols internacionals --i s'aplica a la Unió Europea i als països que l'hagin signat--. En el cas dels vols dins de l'Estat, els drets es regulen en la llei de navegació aèria espanyola.

A més, FACUA recorda que, tal com va fer aquesta passatgera, en cas que l'equipatge no aparegui a la destinació, cal conservar tots els comprovants i enviar-los per internet en un termini de 21 dies després del vol.

A més, no s'ha d'abandonar mai l'aeroport sense omplir el comunicat d'irregularitat d'equipatge corresponent (PIR, per les sigles en anglès).

El valor de la indemnització és variable i es calcula a partir dels anomenats drets especials de gir (DEG), un valor que fluctua diàriament i que serveix per establir equivalències entre diferents monedes. La pàgina web del Fons Monetari Internacional (FMI) publica quin és el valor dels DEG en cada moment.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Aeroports

Mostra-ho tot