
Educació fa recomanacions d'activitats per als alumnes confinats
Aquestes activitats no són considerades lectives ni avaluables
Irene Vaqué Reig
18/03/2020 - 11.05 Actualitzat 09/11/2021 - 08.17
El Departament d'Educació ha ofert a escoles i instituts unes recomanacions perquè els alumnes facin activitats durant el confinament.
Entre les activitats que es plantegen, algunes es poden fer per mòbil o ordinador. La Generalitat ha remarcat, però, que en cap cas seran considerades lectives o avaluables perquè hi ha famílies que no es podran connectar a internet i això "implicaria incidir en la no equitat".
Educació planteja que, en alguns casos, es proposi als alumnes tasques que puguin fer de manera autònoma "amb consultes telemàtiques al professorat quan convingui".
Les recomanacions educatives davant el confinament es divideixen per etapes i hi ha suggeriments com aquests:
-Educació infantil: llegir contes, que ells els expliquin després; fer un diari amb retalls d'imatges, converses o dibuixos, representar una història amb titelles o a través d'escenificació, ajudar en les tasques de la llar.
Jocs de taula, experiments (Manual de experimentos / Dinamiks / Aprenent amb les mans), gravació d'un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l'infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure'l. Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox (jugar-hi sempre acompanyats) o jocs d'Edu365. També proposa caminar, saltar o fer equilibris, si és possible, tot i que no té un espai per fer-ho a casa ho té complicat.
-Educació primària: escoltar un audiollibre, visitar museus virtuals i fer relats o dibuixos de la visita, fer un còmic o activitats matemàtiques. (On és més barat? Fer una llista de coses per comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners d'estalvi en comprar el més barat.)
Visualitzar pel·lícules i altres programes com: "InfoK", "Manduka", "Una mà de contes", "Quèquicom?", "Fish & Chips", i recollir en el diari idees o aspectes destacats. Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre. Pensar i planificar les vacances escollint llocs per visitar i itinerari (Google maps). Jocs de taula, Lego, Tangram, puzzles, maquetes, experiments amb "Dinamiks" o jocs amb les apps de Toolbox i ajudar a les tasques de casa.
-Educació secundària: propostes d'anàlisis transversals sobre el coronavirus i dels diferents àmbits competencials (què són les vacunes, com funcionen, què va ser la grip espanyola, quan es va produir, com es pot veure afectat el PIB per la pandèmia).
Acord amb la CCMA per crear material educatiu
Educació i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ultimen un acord per crear material educatiu a partir de continguts de TVC i Catalunya Ràdio.
El conseller Josep Bargalló ha avançat que hi haurà un intercanvi. La CCMA recuperarà contingut per oferir-lo als més joves, i Educació cedirà material a la televisió i la ràdio públiques. "S'hi està treballant contrarellotge", ha explicat Bargalló en declaracions a "Tot es mou", de TV3.
El Super3 ofereix aquests dies "Superpropostes d'estar per casa" per ajudar les famíies a suportar millor el confinament.
Avui és notícia
El ministeri investiga si el brot de pesta porcina africana ha sortit d'un laboratori
S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
La Comissió Europea desaconsella sacrificar senglars i recomana deixar que el virus actuï
Tres milions de porcs i senglars morts: el viatge de la pesta porcina per la Unió Europea
Senglars: d'estar prop de l'extinció a ser un risc per a l'expansió de la pesta porcina africana