El Bicibox introduirà places de pagament per a veïns
El Bicibox, el sistema gratuït d'aparcament tancat per a bicicletes privades a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, introduirà places de pagament per a residents.
Ja s'ha fet una prova pilot d'aquest tipus d'aparcament dual a Sant Joan Despí. Segons ha explicat a Catalunya Ràdio el director dels serveis de Mobilitat d'aquest organisme, Carles Conill, aquesta nova modalitat del servei s'introduirà a les instal·lacions on no s'omplen les places.
Hi ha llocs on estan desbordats, però en d'altres, no. Als llocs on hi ha espai podrem oferir aquestes places per als veïns.
El Bicibox es va concebre fa deu anys per fomentar la multimodalitat i la mobilitat sostenible. Es tractava de combinar l'ús de la bicicleta amb el transport públic, estacionant-la de manera segura a prop de les estacions, amb el criteri que explica Rossend Bosch, responsable de mobilitat sostenible de l'Àrea Metropolitana.
El més important és el canvi d'hàbits, que la gent aprengui que pot anar fins a l'estació en bicicleta, deixar-la allà amb seguretat per quan torni, així no cal que la pugi al tren.
Ara, el concepte evoluciona quan l'Àrea Metropolitana està a punt de presentar, la setmana que ve, el seu model de bicicleta compartida, amb bicicletes elèctriques als 15 municipis metropolitans. Davant la possibilitat que usuaris del Bicibox es passin al nou servei de bicicleta compartida, s'ha pensat a destinar places d'aparcament a veïns fent-les de pagament.
Segons dades facilitades per l'Àrea Metropolitana a aquesta emissora, el Bicibox disposa actualment de prop de 2.500 places. L'evolució de la demanda ja s'acosta a la d'abans de la pandèmia. Al setembre hi va haver més de 32.000 estacionaments de bicicletes amb una ocupació de més de la meitat de les places.
Contrasta l'elevat nivell de demanda que hi ha al Baix Llobregat amb municipis on el servei s'ha obert fa pocs mesos, com ara Badalona, que té dos grans aparcaments pràcticament desocupats.
