EL GRAN PREMI DE CATALUNYA ÉS A L'UCI
No és un farol. Va de debò. Carmelo Ezpeleta, CEO de Dorna, va fer públic el que ja sabíem però intentàvem treure'ns del cap fugint de la realitat:
3 min
No és un farol. Va de debò. Carmelo Ezpeleta, CEO de Dorna, va fer públic el que ja sabíem però intentàvem treure'ns del cap fugint de la realitat: el Circuit de Barcelona-Catalunya no té l'homologació de la Federació Internacional per poder organitzar el Gran Premi de MotoGP el 2018.
Nooo, segur que s'arreglarà¿ Potser sí. O potser no. Ezpeleta va concedir una entrevista ahir al diari "AS": "Si Catalunya continua hi haurà 19 curses i, si no, 18" (es referia al 2018). Com? Què? Què m'he perdut? Després, al programa "Tot costa" de Catalunya Ràdio, Ezpeleta aclaria: "Catalunya ha de fer les obres i prou, ara no està homologat, amb allò de l'asfalt i tot el que va dir la comissió de seguretat de pilots han de fer una proposta de com ho resoldran". És un cop dur. Perquè els arguments patriòtics del passat ja no serveixen: que si Dorna és una empresa de casa, que si ens coneixem de fa una pila d'anys, que si Carmelo Ezpeleta va dirigir el projecte de construcció d'aquest circuit¿ I no serveix tampoc buscar el suport dels 7 pilots catalans de MotoGP, perquè estan d'acord que cal reasfaltar i solucionar la sortida de l'estadi.
Al Circuit de moment callen. (Just a dalt, el president del consorci, Vicenç Aguilera).
Les declaracions d'ahir d'Ezpeleta són clarament un toc d'atenció, una forma de fer oficial que hi ha tensió, perquè l'altra part no pensi que deixant passar un temps baixarà la inflamació. Aleix Espargaró va ser molt clar també: "Que no es malinterpreti, però ens hem entrebancat dues vegades amb la mateixa pedra i no hi haurà una tercera pedra segur (¿) La seguretat és molt important i si les xicanes no són segures, mentre hi hagi xicanes és molt difícil que tornem a Montmeló. (¿) Des del circuit s'han sentit molt ofesos i atacats. Jo sempre dic que és dels millors circuits del món, el que a mi més m'agrada, però és una crítica constructiva. S'hi va matar un pilot i el que volem és millorar. Vam demanar una xicana més segura i van posar un tros d'asfalt abonyegat i encara quèiem més". Marc Márquez també va explicar que "l'asfalt toca canviar-lo", i pel que fa al revolt 12, segons el campió del món, el Circuit pot o ampliar l'escapatòria, fins i tot per sota de la graderia corresponent (com s'ha fet a Assen), o fer una xicana "ben feta".
A favor del Circuit s'ha de dir que van fer el que se'ls va demanar al seu dia i la FIM ho va aprovar. I es va rodar abans del gran premi i sí, Lorenzo va parlar de "circuit de karts", però no d'inseguretat, i el mateix Márquez reconeixia que, tot i ser estranya, la nova xicana li agradava. Després durant el gran premi hi va haver alguna caiguda i els pilots van exigir tornar a la de la Fórmula 1. I el Circuit diligentment va respondre. Ara voldrien poder discutir la situació i el que es troben és una rendició sense condicions. Seria trist que dels 4 circuits de l'Estat que són al calendari caigués el nostre. Però la mort de Salom marca l'agenda.