
Madrid
El judici pel "Prestige" es reprendrà el 13 de novembre
Els advocats de les acusacions i la defensa de l'exdirector general de la Marina Mercant també han rebutjat que se suspengui el judici, com havia plantejat l'advocat del capità.
Redacció
17/10/2012 - 14.27 Actualitzat 09/11/2021 - 11.59
L'endemà que l'enfonsament del petroler "Prestige" davant les costes gallegues, ara fa 10 anys, arribés als tribunals, el macrojudici s'ha ajornat fins al 13 de novembre. I és que aquest dimecres s'ha acabat el tràmit per a les qüestions processals.
En aquesta segona sessió, els advocats de les acusacions i la defensa de l'exdirector general de la Marina Mercant també han rebutjat que se suspengui el judici com havia plantejat l'advocat del capità, per l'absència en el procés de la companyia Universe Maritime, la gestora comercial del vaixell.
La sala havia fixat el 23 d'octubre per analitzar les proves noves i les qüestions processals, però finalment la fase de resolució de qüestions prèvies ha acabat abans del previst i, per tant, el judici es reprendrà al novembre amb la declaració dels tres acusats.
Al banc dels acusats, s'hi asseuen tres dels quatre acusats, per a qui es demanen penes d'entre 4 i 9 anys de presó. Es tracta del capità del vaixell, Apostolos Mangouras; el cap de màquines, Nikolaos Argyropoulos, i l'exdirector de la Marina Mercant José Luis López Sors, que ja van declarar davant del tribunal a mitjans de novembre.
Al quart acusat, el primer oficial, un home de nacionalitat filipina, ara no el jutgen perquè està en parador desconegut. Si se'l trobés, se'l jutjaria a part.
En l'obertura del judici, el fiscal de Medi Ambient de Galícia ha demanat als jutjats l'admissió d'un informe pericial elaborat per la Universitat de Santiago de Compostel·la (USC) que eleva a 3.862,42 milions l'impacte econòmic i ambiental de la catàstrofe.
En el judici del "Prestige", s'hi personen uns 1.500 perjudicats, molts dels quals són pescadors i mariscadors que es van estar mesos sense poder treballar. L'embarcació transportava 77.000 tones de fuel quan es va partir en dos i es va enfonsar.
En aquesta segona sessió, els advocats de les acusacions i la defensa de l'exdirector general de la Marina Mercant també han rebutjat que se suspengui el judici com havia plantejat l'advocat del capità, per l'absència en el procés de la companyia Universe Maritime, la gestora comercial del vaixell.
La sala havia fixat el 23 d'octubre per analitzar les proves noves i les qüestions processals, però finalment la fase de resolució de qüestions prèvies ha acabat abans del previst i, per tant, el judici es reprendrà al novembre amb la declaració dels tres acusats.
Al banc dels acusats, s'hi asseuen tres dels quatre acusats, per a qui es demanen penes d'entre 4 i 9 anys de presó. Es tracta del capità del vaixell, Apostolos Mangouras; el cap de màquines, Nikolaos Argyropoulos, i l'exdirector de la Marina Mercant José Luis López Sors, que ja van declarar davant del tribunal a mitjans de novembre.
Al quart acusat, el primer oficial, un home de nacionalitat filipina, ara no el jutgen perquè està en parador desconegut. Si se'l trobés, se'l jutjaria a part.
En l'obertura del judici, el fiscal de Medi Ambient de Galícia ha demanat als jutjats l'admissió d'un informe pericial elaborat per la Universitat de Santiago de Compostel·la (USC) que eleva a 3.862,42 milions l'impacte econòmic i ambiental de la catàstrofe.
En el judici del "Prestige", s'hi personen uns 1.500 perjudicats, molts dels quals són pescadors i mariscadors que es van estar mesos sense poder treballar. L'embarcació transportava 77.000 tones de fuel quan es va partir en dos i es va enfonsar.
Avui és notícia
Publicat el Dossier Epstein: milers de documents de la xarxa pedòfila de l'empresari amic de Trump
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Relators de l'ONU denuncien el "tracte cruel i degradant" del desallotjament del B9 de Badalona
L'Ajuntament de Badalona fa fora les desenes de persones acampades davant el B9
Ordeig diu que els experts europeus no veuen per ara indicis que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA