
Santiago de Compostel·la
El maquinista del tren accidentat a Santiago es va despistar fins al punt de no saber on era
El maquinista del tren Alvia que va descarrilar a Santiago de Compostel·la es va despistar tant, durant el tràgic viatge, que no sabia ni on era. Això explicaria, potser, per què va agafar un revolt que havia fet una seixantena de vegades superant el doble de la velocitat permesa. Garzón Amo va arribar a frenar, però ja era massa tard. És part del que el conductor ha explicat davant el jutge.
Redacció
29/07/2013 - 11.39 Actualitzat 09/11/2021 - 12.33
Francisco José Garzón Amo, el maquinista del tren Alvia que va descarrilar a Santago de Compostel·la, es va despistar tant durant el tràgic viatge que no sabia ni on era. Això explicaria, potser, per què va agafar un revolt que havia fet una seixantena de vegades superant el doble de la velocitat permesa. Garzón Amo va arribar a frenar, però ja era massa tard.
És part del contingut de la declaració de més de dues hores que ha fet el conductor del comboi davant el jutge instructor del cas. Garzón Amo, a qui s'imputen 79 delictes d'homicidi per imprudència i pluralitat de casos de lesions, tots comesos per imprudència professional, ha tornat a admetre que circulava a 190 km/h al revolt de Garndeira, on hi ha un límit de velocitat de 80km/h.
El maquinista també ha admès que l'accident no es pot atribuir ni a una errada tècnica, ni a les condicions del vehicle que pilotava, ni al traçat, sinó a una distracció seva.
Fonts pròximes al cas han explicat que la policia està analitzant el tràfic de trucades dels terminals del conductor, tant del mòbil privat com del corporatiu, per determinar en quins moments els hauria fet servir i si els va utilitzar en els instants previs a l'accident.
Després de sentir la seva versió, el jutge l'ha deixat en llibertat amb càrrecs. Haurà de comparèixer un cop per setmana al jutjat i no pot sortir del país durant sis mesos. A més, se li ha retirat també durant sis mesos la llicència per conduir ferrocarrils.
És part del contingut de la declaració de més de dues hores que ha fet el conductor del comboi davant el jutge instructor del cas. Garzón Amo, a qui s'imputen 79 delictes d'homicidi per imprudència i pluralitat de casos de lesions, tots comesos per imprudència professional, ha tornat a admetre que circulava a 190 km/h al revolt de Garndeira, on hi ha un límit de velocitat de 80km/h.
El maquinista també ha admès que l'accident no es pot atribuir ni a una errada tècnica, ni a les condicions del vehicle que pilotava, ni al traçat, sinó a una distracció seva.
Fonts pròximes al cas han explicat que la policia està analitzant el tràfic de trucades dels terminals del conductor, tant del mòbil privat com del corporatiu, per determinar en quins moments els hauria fet servir i si els va utilitzar en els instants previs a l'accident.
Després de sentir la seva versió, el jutge l'ha deixat en llibertat amb càrrecs. Haurà de comparèixer un cop per setmana al jutjat i no pot sortir del país durant sis mesos. A més, se li ha retirat també durant sis mesos la llicència per conduir ferrocarrils.
Avui és notícia
Aprovada la reforma del lloguer de temporada i d'habitacions, que també tindran topall de preus
La policia escorcolla fa hores el laboratori de l'IRTA-CReSA, investigat pel brot de pesta porcina
La càrrega mental recau en elles: el triple de dones que d'homes planifiquen la llar i la cura dels fills
El govern identifica els terrenys on es podran construir els 214.000 pisos compromesos
Desallotjats del B9 de Badalona passen la nit al ras en espera de solucions: "No tenim on anar"