
El Ministeri torna a prometre el corredor mediterrani entre Almeria i França per al 2027
El ministre Óscar Puente ho ha avançat un acte a València organitzat per la plataforma empresarial que reclama des de fa una dècada que s'acabi d'una vegada
Redacció
20/11/2025 - 19.44 Actualitzat 20/11/2025 - 19.59
El ministre de Transports, Óscar Puente, s'ha tornat a comprometre aquest dijous que el corredor ferroviari des d'Almeria fins a la frontera francesa estigui acabat i "en condicions de posar-se en servei" el 2027. Al juliol ja havia assegurat que estaria enllestit al cap de dos anys.
Ho ha dit a València en l'acte organitzat pel lobby empresarial creat el 2016 al País Valencià per aconseguir l'anomenat corredor mediterrani, i que actua sota el lema #QuieroCorredor.
El Ministeri de Transports preveu per al 2027 que València i Barcelona estiguin connectades amb via d'alta velocitat, un cop quedi feta l'adaptació a l'ample internacional entre Tarragona i Castelló. Tot i això, encara no s'ha concretat quins trens està previst que hi passin.
L'acte ha reunit unes 2.500 persones al Roig Arena, i ha servit perquè els empresaris evidenciïn que no estan gents contents amb el ritme de les obres, i perquè pressionin el govern perquè les acceleri.
Pel que fa a la inversió per executar el corredor mediterrani, les adjudicacions --des del 2018 i fins al setembre del 2025-- per a aquesta obra ja sumen un total de 6.480 milions d'euros d'inversió i les obres executades en tot el corredor en el mateix període s'eleven fins als 5.389 milions d'euros.
Actuacions a Catalunya
A Catalunya, el Ministeri ha adjudicat obres per valor de 817 milions i s'hi estan executant treballs per més de 1.397,3 milions d'euros.
D'aquestes actuacions previstes a Catalunya, hi ha la terminal de la Llagosta, prevista per al primer trimestre de 2026, que ampliarà la capacitat de trànsit de mercaderies de l'àrea metropolitana de Barcelona; l'accés a SEAT– Martorell, que estarà operatiu el segon trimestre de l'any que ve i que pujarà els vehicles des de la fàbrica als trens, fet que reduirà l'ús de camions; i la connexió al port de Tarragona, un dels principals nodes químics i energètics. Totes segons el calendari del ministeri.
També té pendent construir una variant de la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, que preveu una nova ruta per arribar a l'estació de la Sagrera, a Barcelona, des de Lleida. Aquest nou accés ha d'alleugerir la càrrega de la línia entre Camp de Tarragona i Barcelona-Sants, i augmentarà alhora els tràfics futurs procedents del corredor mediterrani.
Ábalos va prometre que estaria el 2021
El compromís del ministre Puente de tenir el corredor mediterrani enllestit el 2027 arriba després d'unes quantes promeses similars els últims anys, com per exemple la que va fer el 2018 el seu predecessor a Transports, José Luis Ábalos.
Ábalos va dir llavors que el corredor d'alta velocitat que ha d'unir Alacant i València amb Catalunya i França ja estava "a la recta final" i va assegurar que estaria acabat el 2021, és a dir, fa 4 anys.
Llavors ho va dir en un altre acte del mateix lobby, com també va ser el cas el 2022 de la seva successora, Raquel Sánchez, que llavors es va comprometre a tenir-lo acabat el 2026 en un acte organitzat a Barcelona.
Avui és notícia
Els casos d'assetjament sexual sacsegen el PSOE: sis investigats i pressió per portar-ho a la Fiscalia
Informe del PSOE sobre Salazar: les denúncies d'assetjament sexual, creïbles però no comprovables
Yolanda Díaz reclama a Pedro Sánchez una remodelació "absolutament profunda" del govern
Carles III anuncia que evoluciona bé del càncer i que l'any que ve reduirà el tractament
Es publiquen noves fotos de Jeffrey Epstein en què es veuen Donald Trump, Bill Clinton i Woody Allen