UCO
Tiroteig Navas Barcelona
CIS PSOE
Cas Epstein
Yolanda Díaz
Cribratges càncer
Concerts Nadal
Narges Mohammadi
Kilmar Ábrego
Mazón whatsapps
IPC novembre
Gil Manzano
Reial Societat Girona
Eurolliga Barça

El Ministeri torna a prometre el corredor mediterrani entre Almeria i França per al 2027

El ministre Óscar Puente ho ha avançat un acte a València organitzat per la plataforma empresarial que reclama des de fa una dècada que s'acabi d'una vegada

Redacció

20/11/2025 - 19.44 Actualitzat 20/11/2025 - 19.59

El ministre de Transports, Óscar Puente, s'ha tornat a comprometre aquest dijous que el corredor ferroviari des d'Almeria fins a la frontera francesa estigui acabat i "en condicions de posar-se en servei" el 2027. Al juliol ja havia assegurat que estaria enllestit al cap de dos anys.

Ho ha dit a València en l'acte organitzat pel lobby empresarial creat el 2016 al País Valencià per aconseguir l'anomenat corredor mediterrani, i que actua sota el lema #QuieroCorredor.

El Ministeri de Transports preveu per al 2027 que València i Barcelona estiguin connectades amb via d'alta velocitat, un cop quedi feta l'adaptació a l'ample internacional entre Tarragona i Castelló. Tot i això, encara no s'ha concretat quins trens està previst que hi passin.

L'acte ha reunit unes 2.500 persones al Roig Arena, i ha servit perquè els empresaris evidenciïn que no estan gents contents amb el ritme de les obres, i perquè pressionin el govern perquè les acceleri.

Empresaris assistents a l'acte per reclamar el corredor mediterrani, aquest dijous a València (EFE)

Pel que fa a la inversió per executar el corredor mediterrani, les adjudicacions --des del 2018 i fins al setembre del 2025-- per a aquesta obra ja sumen un total de 6.480 milions d'euros d'inversió i les obres executades en tot el corredor en el mateix període s'eleven fins als 5.389 milions d'euros.

Actuacions a Catalunya

A Catalunya, el Ministeri ha adjudicat obres per valor de 817 milions i s'hi estan executant treballs per més de 1.397,3 milions d'euros. 

D'aquestes actuacions previstes a Catalunya, hi ha la terminal de la Llagosta, prevista per al primer trimestre de 2026, que ampliarà la capacitat de trànsit de mercaderies de l'àrea metropolitana de Barcelona; l'accés a SEAT– Martorell, que estarà operatiu el segon trimestre de l'any que ve i que pujarà els vehicles des de la fàbrica als trens, fet que reduirà l'ús de camions; i la connexió al port de Tarragona, un dels principals nodes químics i energètics. Totes segons el calendari del ministeri. 

També té pendent construir una variant de la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, ​​que preveu una nova ruta per arribar a l'estació de la Sagrera, a Barcelona, ​​des de Lleida. Aquest nou accés ha d'alleugerir la càrrega de la línia entre Camp de Tarragona i Barcelona-Sants, i augmentarà alhora els tràfics futurs procedents del corredor mediterrani.

Ábalos va prometre que estaria el 2021

El compromís del ministre Puente de tenir el corredor mediterrani enllestit el 2027 arriba després d'unes quantes promeses similars els últims anys, com per exemple la que va fer el 2018 el seu predecessor a Transports, José Luis Ábalos

Ábalos va dir llavors que el corredor d'alta velocitat que ha d'unir Alacant i València amb Catalunya i França ja estava "a la recta final" i va assegurar que estaria acabat el 2021, és a dir, fa 4 anys. 

Llavors ho va dir en un altre acte del mateix lobby, com també va ser el cas el 2022 de la seva successora, Raquel Sánchez, que llavors es va comprometre a tenir-lo acabat el 2026 en un acte organitzat a Barcelona.