Plouen portes taronges en la imatge final de la misteriosa campanya de Taylor Swift a Google
Plouen portes taronges en la imatge final de la misteriosa campanya de Taylor Swift a Google (3CatInfo)

El misteri de les 12 portes taronges a Google, l'últim èxit de màrqueting de Taylor Swift

El nou videoclip de Taylor Swift, "The Fate of Ophelia", s'ha presentat públicament a través d'un intrincat trencaclosques digital en què han hagut de col·laborar els fans de tot el món
Antoni Noguera Martínez
Periodista de 3CatInfo especialitzat en tecnologia
4 min

Els swifties, els fans de la cantant nord-americana Taylor Swift, estan desfermant l'emoció a les xarxes socials per l'última campanya de màrqueting que ha llançat l'artista a internet.

Tot comença amb una cerca a Google. Quan introdueixes el nom de la cantant en el motor de cerca, un cor en flames, de color taronja, apareix superposat en la part inferior de la pantalla.

En tocar-lo, apareix flotant cap amunt el mateix cor en flames acompanyat d'un missatge: "12 ciutats, 12 portes, 1 vídeo per desbloquejar".

Els successius tocs sobre el cor en flames de la part inferior fan que s'apartin els resultats de cerca i ploguin un seguit de lletres que, desordenades, sembla que facin aparèixer 12 paraules, seguides d'una pluja de portes de color taronja que deixen de caure un cop atures els tocs sobre el cor.

L'anunci, poc habitual, i el misteri que el rodeja han promogut tota una línia de conspiracions, línies d'investigació i sospites que els fans comparteixen en xarxes socials i en fòrums com Reddit, i donen molta més exposició al missatge mig ocult que pretén traslladar l'equip de màrqueting de la cantant i al seu nou videoclip, "The Fate of Ophelia".

Pistes, portes, codis QR i vídeos d'IA per presentar el nou videoclip

El trencaclosques promocional ha donat molt de si, i encara està fent néixer hipòtesis, fils i sospites entre els seguidors de Taylor Swift, que han hagut de col·laborar des de totes les parts del món per resoldre'l.

Tal com han descobert els fans ràpidament, les paraules que apareixen sobre la cerca de Google corresponen a 12 noms de ciutats: Barcelona, Berlín, París, Milà, Londres, Santa Mònica, Melbourne, Nova York, Nashville, Chicago, Beverly Grove i Las Vegas.

La cerca a Google de Taylor Swift t'acaba introduint a un trencaclosques d'abast internacional amb què fans de tot el món han col·laborat
La cerca a Google de "Taylor Swift" t'acaba introduint en un trencaclosques d'abast internacional en què fans de tot el món han col·laborat (3CatInfo)

Per un altre cantó, el text inicial mencionava un vídeo que calia desbloquejar, però encara quedaven més peces del puzle per arribar-hi.

En cadascuna de les ciutats esmentades, han anat apareixent portes taronges amb codis QR projectades en façanes i superfícies similars.

A Barcelona, per exemple, la porta taronja amb codi QR ha aparegut projectat sobre la façana del Museu del Disseny, el Disseny Hub:

El codi QR d'aquestes portes projectades en diferents ciutats porten els usuaris a "shorts" de YouTube, el format de Google de vídeos curts.

Els clips darrere els QR estan tots generats artificialment i amaguen lletres que, al seu torn, formen paraules.

La paraula de Barcelona, que es podia trobar ajuntant les lletres escampades en el vídeo generat per IA, era "you".

Darrere de cada un dels 12 vídeos generats artificialment repartits a les 12 ciutats, una paraula, i darrere les 12 paraules, finalment, una frase: "You must remember everything but mostly this the crowd is your king."

Has de recordar-ho tot, però, sobretot, això: el públic és el teu rei.

Finalment, quan fas la cerca a Google d'aquesta frase, torna a aparèixer el cor taronja en flames i, en tocar-lo, un nou missatge:

L'última peça del puzzle requeria 12 milions de tocs a una porta digital per desbloquejar el nou videoclip de Taylor Swift
L'última peça del puzzle requeria 12 milions de tocs a una porta digital per desbloquejar el nou videoclip de Taylor Swift (3CatInfo)

"'The Fate of Ophelia" lyric video is 12 million knocks away": el nou videoclip de Taylor Swift, amb lletra, "The Fate of Ophelia", estava a 12 milions de cops a la porta de desbloquejar-se.

Només calia seguir tocant el botó que imitava un picaporta d'anell i, quan els fans han superat la xifra de 12 milions de tocs, el text final apareixia:

"És l'hora del xou. Toca un cop més per entrar a la porta". El darrer toc, per últim, portava al nou vídeo de l'estrella dels Estats Units, disponible aquí:

El màrqueting gamificat de Taylor Swift

L'equip de màrqueting de la cantant dels Estats Units ha tornat a trobar una fórmula d'èxit per vendre l'estrena del nou videoclip de l'artista.

El misteri, la gamificació, la barreja d'elements digitals amb pistes que calia buscar en el món real... tota una estratègia de màrqueting que ha servit per fer soroll, generar continguts relacionats amb la cantant i involucrar el màxim de persones possibles per captar la seva atenció.

L'espècie d'escape room internacional ha demostrat una estreta relació amb l'equip de publicitat i vendes d'Alphabet i els seus productes estrella: els resultats de cerca dinàmics a Google, el format de vídeos curts shorts, l'allotjament del nou videoclip a YouTube i els vídeos generats artificialment que, tot i que encara no s'ha confirmat, molt segurament han estat creats amb el model de generació de vídeos de Gemini, Veo 3.

Tot això, regat per l'activa comunitat de fans de Swift que han fet la resta, de forma orgànica, unint les peces per trobar els missatges ocults, fins i tot, en els comentaris del nou videoclip.

Avui és notícia

Més sobre Viral

Mostra-ho tot