Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Copa del Rei
Atlètic Balears Espanyol
Sant Andreu

El nou Superman porta una capa catalana: escullen la tela d'una empresa de Barcelona

La pel·lícula s'estrena aquesta setmana, i la tela de Gratacós, empresa fundada el 1940, la van escollir fa quatre anys, quan va començar la producció

Redacció

07/07/2025 - 18.11 Actualitzat 09/07/2025 - 23.40

Aquest divendres s'estrena una nova pel·lícula protagonitzada per Superman, una superproducció nord-americana que ha costat 225 milions de dòlars, una petita part dels quals s'ha dedicat a la capa del superheroi.

I per fer-la, l'equip de la pel·lícula ha escollit una tela fabricada per l'empresa catalana Gratacós, en concret la tela llisa vermella que han batejat amb el nom d'Ebro 38

La responsable de comunicació de Gratacós, Aida Molano, explica que ho van saber fa quatre anys, quan es va començar a preparar la pel·lícula:

"Aquest tipus d'equips busquen teixits en diferents proveïdors i van trucar al Joan Gratacós i li van dir que hi havia un teixit nostre que havia estat elegit per a la capa de Superman."

Aida Molano mostra la tela escollida per a la capa de Superman, aquest dilluns a Barcelona (3Cat)

Van comprar 50 metres de tela

Molano ho ha explicat al programa "Tot es mou", de TV3, i ha dit que van escollir la tela per la textura esponjosa i per la caiguda que té, ideal per representar la capa que porta el superheroi.

També ha afegit que per a la pel·lícula van comprar 80 metres de tela, per fer totes les capes que es fessin malbé durant el rodatge.


Gratacós, una empresa fundada el 1940 a Barcelona, té presència en una vuitantena de països, i són proveïdors d'altres produccions audiovisuals, com la sèrie d'època "Els Bridgerton", i també de figures com Michelle Obama o Rosalía.

La nova pel·lícula porta per títol "Superman", com si fos la primera pel·lícula. De fet, és un reinici de la història del superheroi i, segons la publicitat, busca reconciliar les seves famílies kriptoniana i humana adoptiva.