El pont d'Esparreguera enfonsat l'any 2000 es va construir sense projecte
El pont d'Esparreguera enfonsat l'any 2000 després d'uns forts aiguats es va construir sense el projecte corresponent. Això és el que ara han demostrat l'alcalde de la població i el senador de l'Entesa Catalana de Progrés, Jaume Bosch. Han estat mesos al darrere de la documentació del Ministeri de Foment i, amb aquesta novetat a la mà, ara pretenen reobrir el cas, que va quedar arxivat, amb les inclemències meteorològiques com a úniques culpables.
1 min
El pont que es va enfonsar a Esparreguera el 2000 i que va provocar la mort de dos germans i, posteriorment, de dos guàrdies civils que participaven en les tasques de rescat es va construir sense projecte. Així ho han pogut comprovar ara el senador de l'Entesa Catalana de Progrés, Jaume Bosch, i l'alcalde d'Esparreguera, Xavier Sitjà, que, finalment, després de vuit mesos d'haver-ho demanat, han tingut accés al projecte de desdoblament de l'autovia A-2. Per passar de dos a quatre carrils, el 1990 es va construir un nou viaducte al costat del vell, que sí que va aguantar la tempesta. De tot l'estudi constructiu, només en un foli es fa referència a aquest nou pont que va caure. La constatació que el viaducte es va fer amb documentació insuficient i sense preveure possibles crescudes de la riera reforça la tesi de l'acusació que hi va haver negligència. El novembre de l'any passat, el jutjat d'instrucció número 3 de Martorell va arxivar el cas. L'acusació espera ara que es reobri amb el recurs presentat a l'Audiència de Barcelona. Per l'acusació, les responsabilitats podrien recaure en el Ministeri de Foment com a titular del pont i en l'Agència Catalana de l'Aigua com a encarregada del manteniment de la riera.