Cerdán cas Koldo
Nick Reiner cadena perpètua
Desallotjament Institut B9 Badalona
Trump petroli Veneçuela
Europa cotxe elèctric
Pla habitatge CE
Illa pesta porcina
Sumar PSOE
Sirat
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
BCN Gastronomic Society
The Best
Guadalajara Barcelona
Ter Stegen

El pont més llarg del món sobre el mar uneix la Xina, Hong Kong i Macau

9 anys i 16.000 milions d'euros ha costat construir 55 km sobre el mar, 6 km de túnels i illes artificials

23/10/2018 - 07.43 Actualitzat 09/09/2020 - 08.28

Des d'avui, el pont més llarg del món és a la Xina. Uneix Hong Kong amb Zhuhai i Macau. El president xinès, Xi Jinping, ha inaugurat aquesta obra colossal i emblemàtica.

 

 

Són, en total, 55 quilòmetres sobre el mar, tot i que també inclou 6 quilòmetres de túnels, perquè hi puguin passar per sobre grans vaixells mercants, i illes artificials. S'ha trigat 9 anys a construir aquesta infraestructura, que és de peatge.

 

 

 

Està previst que tingui una vida útil de 120 anys i s'ha dissenyat perquè pugui suportar tifons i terratrèmols. Aquesta gran obra d'enginyeria s'ha acabat amb dos anys de retard i ha costat més de 16.000 milions d'euros, un terç més del previst, que han pagat els governs de la Xina, d'Hong Kong i de Macau.

 

 

La badia tecnològica

Però és alhora una macroinfraestructura i un dels millors exponents de la política del govern central xinès per integrar cada dia més les dues excolònies, Hong Kong i Macau, que tenen un alt grau d'autonomia gràcies a la fórmula "un país, dos sistemes".

 

 

Amb el pont Pequin vol impulsar l'intercanvi econòmic entre Hong Kong, Macau i la ciutat xinesa de Zhuhai, veïna de l'antiga colònia portuguesa. Vol potenciar al voltant de la tecnologia el que anomena la Gran Àrea de la Badia, és a dir, la desembocadura del riu Perla. Un reclam per apaivagar les veus crítiques a Hong Kong, que diuen que, a través de la integració econòmica, Pequín erosiona les llibertats de l'antiga colònia. És un projecte dissenyat per rivalitzar, diu Pequín, amb Silicon Valley.

 

 

El pont deixa a una hora de cotxe les tres ciutats, però l'obra no ha estat exempta de controvèrsia per l'alta sinistralitat laboral, 10 morts i més d'un centenar de ferits.

 

 

A més, els càlculs inicials de pas de vehicles, que es van fer fa gairebé una dècada, quan es va iniciar el projecte, s'han hagut de revisar a la baixa. El pont s'afegeix a altres infraestructures i serveis que cada dia vinculen més Hong Kong a la resta de la Xina, com el tren d'alta velocitat directe inaugurat fa poc. Tot plegat en un context on la llibertat d'expressió i la justícia independent de l'antiga colònia britànica s'han vist compromeses els últims temps per constants ingerències de Pequín.