Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Punter Pascual
Joan Laporta

El TC admet el recurs de PP i Cs contra la llei i el decret que eviten el 25% de castellà

El TSJC ja va recórrer al Tribunal Constitucional la llei i el decret quan es van aprovar, i ara l'admissió a tràmit d'aquest nou recurs no paralitza res

13/09/2022 - 15.11 Actualitzat 13/09/2022 - 17.37

El Tribunal Constitucional ha admès el recurs conjunt que PP i Ciutadans li van presentar contra la normativa catalana que ha aturat l'aplicació de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que diu que s'han de fer un 25% de les classes en castellà en totes les escoles catalanes.

Es tracta del decret llei que rebutja l'ús de percentatges en l'ensenyament de les llengües a les aules, i la llei del català a l'escola, aprovades abans de l'estiu.


L'admissió a tràmit no atura l'aplicació

L'admissió a tràmit d'aquest recurs per part del TC no paralitza res; només ho faria si l'hagués presentat el govern espanyol.

Tant el decret com la llei, però, ja estaven sobre la taula del Tribunal Constitucional. El mateix TSJC els va portar a aquest tribunal quan va constatar que la seva vigència impossibilita el compliment de la sentència.

Basant-se en el nou marc normatiu, la Generalitat va donar l'ordre que es deixés d'aplicar el 25% de castellà a les escoles i instituts que l'aplicaven per ordre del TSJC, ja sigui per sentència o per mesures cautelars. Es tracta de 27 centres a tot Catalunya i 48 aules en total.

Recurs admès per unanimitat

Segons fonts jurídiques consultades per l'agència EFE, el TC ha admès per unanimitat el recurs dels dos partits, que pretén impugnar alguns articles del decret llei i de la llei.

La llei fixa que el castellà té "ús curricular i educatiu", però que l'única llengua vehicular és el català, i rebutja fixar percentatges concrets d'ús de cada idioma.