El TGV Madrid-Lleida estrena quatre dels setze combois Talgo que han de cobrir la línia
La línia del Tren de Gran Velocitat Madrid-Lleida està d'estrena. A les set del matí, puntual, ha sortit de l'estació de Lleida un dels nous trens d'alta velocitat que el govern va encarregar al consorci Talgo-Bombardier per prestar servei a la línia que uneix la capital de l'estat espanyol i la capital del Segrià. Dels setze que s'havien encarregat, però, només se n'han enllestit quatre. Fins ara, es feien servir combois Talgo i trens d'alta velocitat de la línia Madrid-Sevilla.
1 min
Renfe ha estrenat el nou tren Ave S-102, el primer fabricat a Espanya pel consorci Talgo-Bombardier i en què l'operadora ha invertit un total de 330 milions d'euros, a raó de 20,6 milions per cada unitat de les setze que componen el parc de nous trens adquirit i que cobrirà la línia del TGV Madrid-Lleida. El primer "ànec", denominació amb la qual es coneix el nou TGV a causa de la forma de la seva locomotora, ha marxat a les set del matí de l'estació de Lleida-Pirineus en direcció a Madrid i el segon ha sortit d'Atocha cap a la ciutat catalana dues hores més tard. En una primera fase, l'operador ferroviari posarà a circular quatre dels setze combois previstos. Al maig se'n posaran en servei quatre més i els vuit restants s'incorporaran a mesura que ho permeti el seu procés d'homologació.