Els alumnes catalans de segon d'ESO obtenen uns resultats similars als de la resta de l'Estat en coneixement de castellà
Les matemàtiques són el punt més feble dels estudiants catalans de segon d'ESO. A l'altra banda de la balança, la llengua i el coneixement del món físic, els resultats estan per sobre de la mitjana estatal. Aquests són alguns dels resultats que revela una prova feta pel Ministeri d'Educació i de la qual es desprèn que els alumnes catalans se situen, globalment, en la mitjana espanyola, però lluny de ser capdavanters.
2 min
Navarra, Castella i Lleó, Madrid i la Rioja són les comunitats que més bona nota treuen en el còmput global de l'educació estatal.
Segons els resultats de la prova que ha fet per primera vegada el Ministeri d'Educació, els alumnes catalans de segon d'ESO estan dins de la mitjana espanyola, però amb uns resultats força modestos. En concret, dos de cada deu estudiants de segon d'ESO tenen un nivell baix o insuficient per afrontar el seu futur laboral.
Les assignatures que més collen són les matemàtiques i les socials, amb una mitjana molt per sota de la de la majoria de comunitats autònomes, mentre que la llengua i el món físic són els punts més forts dels estudiants catalans.
Aquest test sobre el nivell educatiu també revela que el factor decisiu en l'èxit escolar és la voluntat de l'alumne per fer estudis superiors. En aquest cas, l'estudi explica que ni el centre educatiu, ni el fet de repetir curs ni el nivell familiar influeix a l'hora d'obtenir bons resultats.
Amb tot, l'informe del ministeri remarca que si l'estudiant està envoltat de persones amb un nivell educatiu alt i amb un nombre alt de llibres a casa aconsegueix més bones notes, i conclou que el més important és que l'alumne tingui expectatives per superar l'educació obligatòria i aconseguir un títol.
Navarra, la millor de l'Estat
Si es detallen els resultats per assignatures, es pot comprovar que sobre una mitjana de 500 punts a tot l'Estat, Navarra és la que obté més bona nota en ciències. Catalunya sobrepassa la mitjana i aconsegueix uns 510 punts, i on s'obtenen més mals resultats és a les Canàries.
En matemàtiques, també Navarra és la que trenca les estadístiques, Catalunya no arriba a la mitjana i les Canàries tornen a ser a la cua.
I en llengua castellana, Catalunya se situa al mig, Navarra manté la primera posició i la pitjor és Andalusia.
Segons els resultats de la prova que ha fet per primera vegada el Ministeri d'Educació, els alumnes catalans de segon d'ESO estan dins de la mitjana espanyola, però amb uns resultats força modestos. En concret, dos de cada deu estudiants de segon d'ESO tenen un nivell baix o insuficient per afrontar el seu futur laboral.
Les assignatures que més collen són les matemàtiques i les socials, amb una mitjana molt per sota de la de la majoria de comunitats autònomes, mentre que la llengua i el món físic són els punts més forts dels estudiants catalans.
Aquest test sobre el nivell educatiu també revela que el factor decisiu en l'èxit escolar és la voluntat de l'alumne per fer estudis superiors. En aquest cas, l'estudi explica que ni el centre educatiu, ni el fet de repetir curs ni el nivell familiar influeix a l'hora d'obtenir bons resultats.
Amb tot, l'informe del ministeri remarca que si l'estudiant està envoltat de persones amb un nivell educatiu alt i amb un nombre alt de llibres a casa aconsegueix més bones notes, i conclou que el més important és que l'alumne tingui expectatives per superar l'educació obligatòria i aconseguir un títol.
Navarra, la millor de l'Estat
Si es detallen els resultats per assignatures, es pot comprovar que sobre una mitjana de 500 punts a tot l'Estat, Navarra és la que obté més bona nota en ciències. Catalunya sobrepassa la mitjana i aconsegueix uns 510 punts, i on s'obtenen més mals resultats és a les Canàries.
En matemàtiques, també Navarra és la que trenca les estadístiques, Catalunya no arriba a la mitjana i les Canàries tornen a ser a la cua.
I en llengua castellana, Catalunya se situa al mig, Navarra manté la primera posició i la pitjor és Andalusia.