Els Estats Units reconeixen els gasos d'efecte hivernacle com un perill per a la salut pública
Els Estats Units fan un gir de 180 graus en la seva política ambiental. Al contrari dels postulats defensats per l'administració Bush, l'Agència Nord-americana de Protecció Ambiental reconeix ara que els gasos d'efecte hivernacle són un perill per a la salut pública, i el Congrés ja està estudiant una legislació per limitar les emissions de les indústries i els cotxes. Els ecologistes qualifiquen d'històric aquest canvi de posició de l'administració dels Estats Units i creuen que tindrà repercussions en la política ambiental d'altres països.
1 min
Obama fa els primers passos per canviar la política ambiental dels Estats Units i lluitar contra els gasos d'efecte hivernacle, una política que Bush no havia impulsat perquè considerava que perjudicaria l'economia.
Ara, l'Agència Nord-americana de Protecció Ambiental ha admès que els gasos d'efecte hivernacle són un perill per a la salut pública. Aquesta agència diu que sobretot el diòxid de carboni posa en perill la salut pública i el benestar comú i el de les futures generacions.
Els grups ecologistes han qualificat d'històric aquest pronunciament. Consideren que canvia la percepció política sobre el clima, cosa que tindrà repercussions als Estats Units i a la resta del món.
El Congrés ja està estudiant una legislació que podria demanar la fabricació de cotxes menys contaminants i que es limités l'emissió de diòxid de carboni en plantes elèctriques i indústries.
Ara, l'Agència Nord-americana de Protecció Ambiental ha admès que els gasos d'efecte hivernacle són un perill per a la salut pública. Aquesta agència diu que sobretot el diòxid de carboni posa en perill la salut pública i el benestar comú i el de les futures generacions.
Els grups ecologistes han qualificat d'històric aquest pronunciament. Consideren que canvia la percepció política sobre el clima, cosa que tindrà repercussions als Estats Units i a la resta del món.
El Congrés ja està estudiant una legislació que podria demanar la fabricació de cotxes menys contaminants i que es limités l'emissió de diòxid de carboni en plantes elèctriques i indústries.