Els súpers, protagonistes del projecte "It's amazing" del canal Super3, amb paraules curioses en altres idiomes
Aquest nou format s'inclou dins d'un projecte troncal del Super3 per a aquest 2017, batejat amb el mateix nom, "It's amazing", a través del qual es pretén fomentar l'aprenentatge de diferents llengües entre la població infantil catalana.
El format "It's amazing", que ha estrenat aquesta setmana el Super3, compta amb quatre entregues inicials que ja estan disponibles al web super3.cat i a l'app Super3 de vídeo dins de l'apartat "El món dels súpers". En aquests vídeos, quatre súpers desvelen el significat de quatre paraules curioses en el seu idioma matern o patern. Així, les germanes Martina i Nina diuen què vol dir en italià "pipistrello", en Maxim sap parlar rus i descobreix qui és la "baba yoshka", en Jan explica què són els "zopilotes" a Mèxic i en Claudio comenta què vol dir "schnuller" en alemany.
Dins de l'ampli projecte "It's amazing", la família del Super3 fomenta l'ús del botó de dual i, per tant, de les versions originals de les sèries. La seva banda sonora és "It's amazing", la darrera cançó del Fluski, que forma part del disc "Arkandú" i que parla del valor de conèixer moltes llengües. Tant la cançó com el format de coreografies musicals de la família del Super3 han tingut molt bona acollida aquesta primavera, amb un gran nombre de visionats a la xarxa.
El videojoc Amazing Supercity, estrenat a l'abril al web super3.cat i que fa servir l'anglès per donar pistes i anar avançant en la consecució d'objectius, completa aquest projecte gràcies al qual els súpers es familiaritzen no només amb l'anglès, sinó també amb el francès, el japonès o l'alemany. El joc està disponible per a mòbils, tauletes i ordinadors.
Acollida excel·lent del projecte "It's amazing" a la xarxa
L'estrena a l'abril de la proposta de la família del Super3 en forma de gags musicals en què la Nenúfar, la Matoll, el 6Q, la Pati Pla i tota la colla cantava les cançons d'obertura i tancament de les sèries més conegudes del canal en versió original, han contribuït de manera significativa i sorprenent en el total de reproduccions en l'àmbit del Super3 a la xarxa durant les darreres setmanes. Aquestes peces musicals, en què la família es disfressava i parodiava els personatges de "Doraemon" o "Els germans Kratt" entre altres, han representat, durant d'abril i maig, un 20% del total de les reproduccions dels vídeos protagonitzats pels membres de la família del Super3, amb un total de 45.000 reproduccions. El vídeo de la família cantant "Prodigiosa: les aventures de Ladybug i Gatnoir" va ocupar, al mes d'abril, la tercera posició de tots els vídeos més vistos del canal Super3 a la xarxa.
Pel que fa al joc especialment creat per a l'ocasió, més de 6.500 súpers han jugat, durant els mesos d'abril i maig, a "Amazing Supercity", i l'han situat en la tercera posició del rànquing dels jocs del Super3.
Super3, líder en reproduccions
Entre els mesos d'abril i maig, el Super3 ha aconseguit una mitjana de 830.000 reproduccions mensuals en totes les seves plataformes (app, web i smartTV). En el context digital, el Super3 és el segon paquet de continguts que aporta més reproduccions a la CCMA. L'oferta infantil se situa només darrere del paquet de "programes i sèries" de TV3.
Els súpers són els que més vídeos veuen per visita i sumen més de 27.000 vídeos al dia. Les històries de la família del Super3 i el programa "InfoK" són els que més visitants aporten al web del Super3 amb 17.000 i 10.000 usuaris únics respectivament, i lideren una oferta de producció pròpia que té un molt bon seguiment entre els súpers que miren el Super3 a través de l'ordinador, el mòbil, la tauleta o la televisió connectada.
