Els webs de la CCMA baten el rècord d'audiència amb prop de dos milions d'usuaris únics al març
La xifra representa un increment del 36% en només 30 dies. Les nevades i la Champions, claus per al millor mes de la història
3 min
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aconseguit la millor audiència a internet de la seva història. Segons les dades que audita OJD, durant el març es van connectar als seus portals 1,99 milions d'usuaris únics, un registre rècord que representa un increment del 36% en només 30 dies. Cal destacar les aportacions del 3cat24.cat, que ha tornat a situar-se com a líder de l'oferta informativa en català a internet amb un 51% més d'audiència que el mes anterior; dels Elsesports.cat, que creix un 143%; del grup d'emissores de Catalunya Ràdio, amb un increment d'un 38%; i del grup de webs de TV3, que també supera la seva millor marca amb 1,4 milions d'usuaris únics. Referència informativa a internet Els resultats confirmen que quan els ciutadans busquen informació o entreteniment a internet, la seva primera opció són els portals de la CCMA. Així ho demostren les xifres d'audiència del març i molt especialment les del dia 8, quan es van produir les nevades que van paralitzar part de Catalunya. Aquell dia, les audiències del 3cat24.cat i del grup de webs de TV3 van batre rècords: 115.000 usuaris únics per al portal informatiu i 176.000 per a l'agrupació de Televisió de Catalunya. El conjunt de portals de TV3, a més, també va batre amb escreix la seva millor marca del desembre passat, que era d'1,19 milions d'usuaris únics. Ara n'ha aconseguit 1,4 milions, un 35% més que el mes anterior i un 57% més que el març del 2009. El consum de vídeo, tant a la carta com en l'emissió en directe, ha experimentat així mateix un salt endavant: 4,5 milions de visualitzacions (54% més que el febrer i 67% més que el març del 2009) i gairebé 800.000 hores consumides (34% i 96% més, respectivament). El 3cat24, per la seva banda, va acabar el març amb 458.000 usuaris únics, un 51% més que el passat febrer, i gairebé un 70% més que el mateix mes de l'any passat. Són especialment significatius els 115.000 usuaris que es van connectar al portal informatiu el dia 8 de març, buscant informació del temporal però també col·laborant amb milers d'imatges i centenars de vídeos que ajudaven a fer-se càrrec de la magnitud de la tempesta de neu. Creixements de tres xifres Les xifres d'audiència del mes de març també fan palès que el grup d'emissores de Catalunya Ràdio és una referència a internet: 308.000 usuaris únics, gairebé 100.000 més (un 43% d'increment) que el març de l'any passat. Per emissores, Catalunya Ràdio puja un 43% en un any, i iCat fm, un 22%. Amb 260.000 usuaris únics, Elsesports.cat també ha assolit un creixement de tres xifres: ni més ni menys que un 143% respecte al mes de febrer. Si la comparativa es fa en relació amb un any enrere, l'augment és encara més elevat: un 151%, que es tradueix en un guany de 157.000 usuaris únics en només 12 mesos. Les transmissions dels partits de la Lliga de Campions, de l'Eurolliga i del Mundial de Fórmula 1 han contribuït a aquests resultats sense precedents. Però no només els grans esdeveniments esportius o les emergències meteorològiques han atret l'audiència als portals de la CCMA. Els webs dels programes de més èxit de TV3 també han augmentat significativament les seves visites. Els webs de "Crackòvia" (148.000 usuaris únics), "La Riera" (78.000), "El gran dictat" (35.000) i "Polònia" (31.000) se situen al capdavant de les preferències dels internautes en el camp de l'entreteniment en línia i en català. El portal gastronòmic Clubdecuines no s'ha quedat al marge dels increments i aconsegueix la millor audiència de l'any, amb 32.500 usuaris únics, un 15% més que el mes de febrer.