Els webs de la CCMA registren el millor febrer de la història

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aconseguit la millor audiència diària a internet de la seva història. Segons les dades que audita OJD, durant el febrer cada dia es van connectar als seus portals una mitjana de 102.000 internautes, un registre rècord. Els bons resultats estan avalats per l'increment, en només un any, de més del 45% de l'audiència total, que ara se situa en 1,45 milions d'usuaris únics per mes.
3 min
Entre els més destacats, el grup de webs de Televisió de Catalunya i de Catalunya Ràdio, que han batut els seus rècords d'usuaris per dia, en un febrer sense precedents. Les xifres d'audiència consoliden la CCMA com la presència a la xarxa més important en català. En tan sols un any, ha guanyat més de 370.000 usuaris únics: ha passat d'1,08 milions el febrer del 2009 a 1,45 milions l'últim mes, un augment del 45%. Pel que fa a les visites, els percentatges són similars: un 42% d'increment en només un any: de 2,99 milions a 4,25 milions. L'audiència del febrer ha suposat un nou rècord quant a usuaris per dia, amb 102.700 de mitjana total, 110.000 de dilluns a divendres i 82.000 els caps de setmana. Són unes xifres mai assolides pels portals de la CCMA i que donen resposta a l'aposta pels continguts adaptats als nous mitjans, per les xarxes socials i per la participació. El grup de webs de Televisió de Catalunya ha viscut també el seu millor febrer de la història amb 1,09 milions d'usuaris únics, un 37% més que el febrer anterior, i 2,58 milions de visites, un 48% més que el 2009. A més, ha batut el seu rècord d'usuaris per dia, amb 71.000. Destaquen el web del programa "Crackòvia", amb més de 110.000 usuaris únics, i el portal Super3.cat, amb 95.558. El grup de webs de Catalunya Ràdio ha augmentat prop d'un 30% l'audiència respecte al febrer de 2009 i ara se situa en 222.000 usuaris únics. El salt és encara més considerable en visites: un 33% més, amb un total de 603.000. Cal destacar el servei "En directe" que ofereix Catalunya Ràdio en els principals programes, que ha incrementat en més d'un 21% els usuaris únics durant el darrer mes. Un total de 30.300 usuaris han accedit el febrer a les opcions que ofereix aquesta eina del web de l'emissora per interactuar amb els programes, visualitzar el que passa a l'estudi i obtenir informació hipertextual sobre els temes que s'hi tracten. El consum web de Catalunya Ràdio ha crescut per sobre del 35% en el darrer any i ha arribat als 184.873 usuaris únics, segons xifres de Market Intelligence de Nielsen. Les noves tecnologies també han seduït els oients de l'oferta més clàssica del grup d'emissores: Catalunya Música, ha arribat a la xifra rècord de 68.600 hores servides per internet durant el febrer, segons les mateixes fonts. El portal de notícies 3cat24.cat també continua la seva escalada. En tan sols un any, ha incrementat un 33% la seva audiència: de 227.000 usuaris únics a 302.000, amb un augment del 52% en pàgines vistes. Elsesports.cat no queda al marge del millor febrer de la història. El portal esportiu de TV3 i Catalunya Ràdio augmenta un 40% la seva audiència respecte a l'any passat i se situa en 106.000 usuaris únics. El portal gastronòmic ClubdeCuines, per la seva banda, segueix també la tendència a l'alça i augmenta la xifra d'usaris únics per dia, dels 1.174 enregistrats el gener ha passat als 1.238 actuals.

Avui és notícia