Els webs de la CCMA sumen 1,84 milions d'usuaris únics en el millor maig de la seva història

La CCMA ja té prop de 550.000 seguidors a les xarxes socials
2 min
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha viscut el millor maig de la seva història pel que fa a les audiències d'internet. Segons les dades que audita OJD, els portals han sumat 1,84 milions d'usuaris únics, 400.000 més que el maig del 2009, que suposa un increment del 28%. També han estat destacables els augments de Catalunya Ràdio (20%), tv3.cat (27%) i el 3cat24.cat (35%). Les bones xifres no es limiten als portals. La presència a les xarxes socials també ofereix un balanç molt positiu, amb prop de 550.000 usuaris que segueixen els continguts que la CCMA comparteix a Facebook o a Twitter. El grup de webs de TV3 lidera les estadístiques, amb 1,35 milions d'usuaris únics, un 27% més que el maig de l'any passat. Aquests resultats confirmen la tendència a l'alça d'aquesta agrupació, que acumula vuit mesos seguits superant el milió d'usuaris. La crida a enviar imatges en motiu de la victòria del Barça a la Lliga és una de les raons de l'èxit d'audiència, juntament amb el seguiment de l'actualitat a "Els matins". Per programes, cal destacar l'increment del web de "La Riera", amb 111.700 usuaris únics, un 37% més que a l'abril. El grup d'emissores de Catalunya Ràdio també continua amb la dinàmica positiva que l'ha dut a acumular creixements de dues xifres al llarg de tot l'any. Al maig s'han sumat 298.000 usuaris únics, 2.400 més que a l'abril i un 20% més que al maig anterior. Dins d'aquesta agrupació, el portal de Catalunya Ràdio ha aconseguit 240.000 usuaris únics, un increment del 12% respecte al maig de 2009. Entre els continguts destaca "L'ofici de viure", que amb 405.000 audicions és el programa més consultat a "Àudios a la carta". Pel que fa als podcasts, aquest mateix espai presenta unes 380.000 descàrregues al maig. Entre les altres emissores del grup, destaca el rècord absolut d'usuaris únics d'iCat fm, amb gairebé 61.000, i de pàgines vistes, amb 5,25 milions. El 3cat24.cat, per la seva banda, presenta un creixement d'usuaris del 35% en només un any, i se situa ja en 357.000 usuaris únics. El 12 de maig, quan el president José Luis Rodríguez Zapatero va anunciar retallades en les prestacions socials i en els sous dels funcionaris, va ser el dia de més audiència, amb 30.000 usuaris. El portal elsesports.cat és el líder del grup en percentatge de creixement: un 46% més d'audiència de maig a maig, i supera els 200.000 usuaris mensuals. El dia més destacat va ser el diumenge 9, en què van coincidir el Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1 i la Final Four de bàsquet, que va guanyar el Barça. Tots dos esdeveniments van ser transmesos en directe des del web. D'altra banda, el portal gastronòmic clubdecuines.cat ha assolit l'augment percentual més elevat de la seva trajectòria, amb un 44% més de seguidors i una audiència total de més de 30.000 usuaris únics.

Avui és notícia