Els webs de la CCMA sumen 600.000 usuaris nous en un any

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha guanyat 600.000 usuaris nous a internet en els darrers dotze mesos, segons les dades que audita OJD. En només un any, d'abril del 2009 a l'abril del 2010, el grup ha passat d'1,26 milions d'internautes als 1,83 milions actuals, un 57% més.
2 min
El grup de webs de TV3 lidera les estadístiques amb 1,39 milions d'usuaris únics, gairebé un 50% més que fa un any. Cal destacar també els increments de Catalunya Ràdio, que puja un 60%, i d'Elsesports.cat, que ha doblat l'audiència. Les xifres de l'abril confirmen la tendència a l'alça de les audiències de la CCMA a internet i mostren que els grans augments del març, un període excepcional on es van batre tots els rècords, no van ser una anècdota. El tv3.cat, per exemple, puja un 50% respecte fa un any, amb 1,39 milions d'usuaris únics. Quant als webs dels programes de la cadena, "Crackòvia" continua líder amb 168.000 usuaris únics (20.000 més que al març), seguit de "La Riera" amb 81.000 (3.000 més que el mes anterior) i l'"APM?" amb 30.000 (una pujada de 9.000 usuaris respecte al març). Catalunya Ràdio, per la seva banda, segueix la tendència positiva i suma 110.000 usuaris més que fa un any. L'estrena del nou portal de l'emissora, el març passat, està contribuint a fer créixer una audiència que ja se situa al voltant dels 300.000 usuaris únics. En termes percentuals, significa una pujada del 60% en 12 mesos. Entre la resta d'emissores del grup, destaquen iCat fm amb 58.000 usuaris únics, una xifra que supera fins i tot les estadístiques del març, i Catalunya Música, amb 15.600, segons dades no auditades de Nielsen Market Intelligence. El portal informatiu 3cat24.cat continua com a referència informativa d'internet en català, amb prop de 50.000 usuaris més que fa un any, xifra que suposa un augment del 20%. A l'abril l'han visitat 320.000 internautes, que van seguir especialment la cobertura informativa i els especials que l'equip del 3cat24.cat va elaborar per la diada de Sant Jordi. El seguiment del Barça-Inter multiplica l'audiència Elsesports.cat ha aconseguit doblar l'audiència d'un any a l'altre. Si a l'abril del 2009 va obtenir 119.900 usuaris únics, ara ja en són prop de 235.000, una pujada del 95,9%, inèdita en el seu sector. El secret de l'èxit cal buscar-lo en les transmissions de la Lliga de Campions i dels grans premis de Fórmula 1, així com en l'aposta per la informació esportiva de qualitat. Mereixen un esment especial les xifres del 28 d'abril, el dia de la semifinal de tornada de la Lliga de Campions entre el Barça i l'Inter de Milà. Elsesports.cat va multiplicar per sis la seva audència mitjana diària i va obtenir prop de 67.000 usuaris únics. El tv3.cat la va doblar amb escreix, amb 185.000 usuaris, quan la mitjana diària mensual de l'abril va ser de 82.500. Catalunya Ràdio, d'altra banda, gairebé va doblar l'audiència, amb 33.800 usuaris només aquell dia. El portal gastronòmic Clubdecuines estabilitza l'audiència al voltant dels 30.000 usuaris i confirma el seu dinamisme amb nous canals i més de 5.000 receptes introduïdes.

Avui és notícia