GasGas ja no fabricarà les motos de trial a Terrassa i traslladarà la producció a Àustria
L'empresa austríaca KTM, propietària de la filial GasGas, ha anunciat que deixarà de fabricar motos de trial a Terrassa i traslladarà la producció a Àustria. La decisió afectarà 20 treballadors, segons ha confirmat la companyia.
Aquest anunci malbarata els 500.000 euros que va costar inaugurar la planta de Terrassa l'octubre del 2022 i posa punt final a gairebé deu anys d'alts i baixos de l'empresa a Catalunya.
Amb la seu històricament a Salt, el gener del 2015 van aturar la producció i el maig del mateix any van presentar un concurs de creditors que va derivar en un procés de liquidació.
L'empresa mataronina Torrot el va guanyar i, després d'un any aturats, l'abril del 2016, van reprendre l'activitat. Llavors van fabricar i entregar trials per al mundial, que començava just aquell mateix mes i va durar tot l'estiu.
El juny del 2019, Torrot GasGas va tancar durant mig any i va enviar la plantilla a l'atur. Al mes d'octubre, KTM va comprar el 60% de GasGas per fer-la créixer, deixant l'altre el 40% a Torrot, que fins llavors era l'accionista única.
Una inversió pública de 500.000 euros
A la compra, KTM va acordar amb GasGas quedar-se com a mínim tres anys al municipi gironí. De fet, tres anys després, l'octubre del 2022, va traslladar la fàbrica a un polígon industrial de Terrassa. S'hi van implantar gràcies a una inversió de mig milió d'euros per part del govern.
Dimarts passat, però, Gottfried Neumeister, el cap de KTM, va anunciar que traslladaria la producció a Mattighofen, a Àustria, on hi ha la planta principal de la multinacional.
Tot i que afectarà 20 treballadors, els de producció, la resta d'administratius i de personal d'atenció al client continuaran treballant a Terrassa.
