Holaluz pateix un atac informàtic que ha afectat dades de "caràcter sensible" de clients
La companyia energètica verda Holaluz alerta que ha detectat un accés no autoritzat als seus sistemes que ha afectat un nombre "limitat" de clients i ha "compromès algunes dades de caràcter sensible".
Segons afirma la companyia a través d'un comunicat al BME Growth, l'incident s'ha resolt "de forma immediata" amb "diligència" i "d'acord als procediments legals vigents", seguint el procediment establert per l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
La companyia ha habilitat canals de comunicació específics per gestionar les consultes derivades de l'incident.
Diversos clients ja han rebut la notificació que les seves dades han resultat afectades pel robatori, "incloses dades bancàries". En aquest sentit, els recomana estar alerta si reben missatges fent-se passar per la companyia.
En el comunicat, l'empresa remarca que disposa d'una "sòlida política de seguretat informàtica i de protecció de dades" i compta amb el Certificat de Confiança Online i amb un Pla Director de Seguretat per a la protecció, confidencialitat i integritat de les dades.
Aquest dilluns Orange va informar d'un ciberatac que comprometria dades de clients amb deutes amb l'empresa.
