Imatges en blanc i negre de l'hongarès Brassaï i del català Joan Colom, a Foto Colectania
La Fundació Foto Colectania de Barcelona presenta una exposició que recull 70 fotografies en blanc i negre de dos grans fotògrafs: l'hongarès Brassaï i el català Joan Colom, últim Premi Nacional de Fotografia. La mostra permetrà veure per primera vegada 27 instantànies de Brassaï, del llibre de Henry Miller "Dies tranquils a Clichy". L'exposició presenta 35 fotografies de cada autor, totes procedents de col·leccions privades. L'objectiu és buscar una connexió entre els seus estils fotogràfics i la visió respectiva de la ciutat i la seva gent.
2 min
El París noctàmbul, de festes i prostíbuls dels anys 30 de Brassaï, i la Barcelona de finals dels 50 que retrata Joan Colom. El fotògraf català, de 82 anys, ha dit que el seu treball es basa en l'ésser humà i que es pot valorar com un assaig fotogràfic al voltant de la vida quotidiana al barri del Raval. L'exposició s'obrirà demà a la Fundació Colectania de Barcelona i es podrà visitar fins al 30 de setembre. Malgrat que els dos autors eren en ciutats i temps diferents, tots dos manifestaven una fascinació per l'exotisme de la vida urbana, marginal i oculta de les dues capitals. De Brassaï, s'exhibeixen 35 fotografies, en què va plasmar els ambients nocturns prenent com a models a rodamons, prostitutes, mariners, ballarines i altres personatges. La part més destacada de la producció de Brassaï que es pot veure en la mostra la integren les 27 fotografies del llibre de Miller, que es va editar el 1956 a París en versió anglesa. Les fotografies que es mostren són les que es van utilitzar originalment en la maquetació del llibre, editat per darrera vegada el 1957. L'obra de Brassaï connecta amb les instantànies de Colom, Premi Nacional de Fotografia 2002, autor barceloní que es va introduir en la fotografia de reportatge. L'obra de Colom es va popularitzar perquè va retratar els ambients del Barri Xino de Barcelona. La primera exposició del fotògraf barceloní va ser "El carrer", que es va exhibir el 1951 a la Sala Aixelà. Fruit d'aquest treball va sorgir la col·laboració amb l'escriptor Camilo José Cela, per al qual va fer fotos per al llibre "Izas, rabizas y clipoterras", que Editorial Lumen va publicar el 1964 a la col·lecció Palabra e Imagen.