Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Lando Norris
Xabi Alonso
Real Madrid Celta de Vigo

K-Pop: el fenomen musical sud-coreà que triomfa també a Catalunya

El K-Pop és un boom musical que ha captivat joves i adolescents d'arreu del món i també de Catalunya, on s'organitzen campionats per veure qui imita millor els seus grups preferits

Redacció

14/04/2019 - 14.59 Actualitzat 15/04/2019 - 23.53

El K-Pop és un fenomen sud-coreà que engloba música, una curosa estètica visual i unes estudiades coreografies. Un fenomen que va guanyant reconeixement en el panorama musical internacional. També aquí a Catalunya, on alguns seguidors fan competicions per veure qui balla millor aquestes melodies tan enganxoses.

Les Black Pink són una banda coreana que és tot un fenomen a les xarxes. El seu últim videoclip està arrasant a YouTube amb milions de visites, com també ho fan altres grups de l'anomenat K-Pop, els BTS, el pop sud-coreà que està triomfant arreu del món.

 

 

Melodies enganxoses, coreografies estudiades i vestuari cridaner és el que caracteritza aquest boom musical, que ha captivat joves i adolescents, fins al punt que a casa nostra s'organitzen campionats de ball per veure qui els imita millor, com el que s'ha celebrat aquest dissabte a Lleida. Un campionat estatal, el Kpop Fest, organitzat pel grup juvenil Dream Korea amb el Departament de Joventut, Lleida Jove.


El K-Pop és l'abreviatura de pop coreà. Un gènere que inclou tant l'electrònica com el hip-hop o el rap, i en què PSY, amb el seu "Gangnam Style", del 2012, va començar a obrir el camí de l'èxit.

 

 

Però, què té aquesta música que enganxa tant? Judit Ureña, una de les participats del Kpop Fest, ho té clar:

"Té coreografies i escenografies genials, que semblen de cine. A mi m'encanta, personalment, perquè hi ha molt color, molta alegria... I, a part de ser música normal, sempre transmeten algun missatge."

 

 

 

 

Els seus ídols, de moment, només els han vist a través de la pantalla, i és a través dels vídeos que hi ha penjats a la xarxa que també s'han estudiat mil·limètricament tots els passos de ball. I cal molta dedicació, tal com explica Rodrigo Latorre, del grup NUBS, el grup guanyador del campionat.

Latorre diu que "tenim un dia fixat a la setmana, que assagem i ens entrenem tota la tarda" i després es coordinen durant tota la setmana en petits grups per arribar al final de la setmana "amb els deures fets".

 

 


De moment, per a aquests grups el ball és una afició a una moda que el temps dirà si és passatgera o ha vingut per quedar-se entre futures generacions.