Barcelona
La carretera és l'única alternativa per a milers de passatgers "atrapats" als aeroports
La paràlisi dels aeroports europeus ha obligat a cercar altres vies per arribar a destinació amb cotxes de lloguer, trens i autocars, que experimenten una demanda sense precedents. Els països on la clausura dels aeroports és pràcticament total els transports alternatius estan desbordats i en molts casos ja no poden oferir més places.
18/04/2010 - 00.00 Actualitzat 20/04/2010 - 18.15
La carretera és el principal recurs per als passatgers que han quedat atrapats a l'aeroport del Prat i el de Girona i que no poden tornar a casa. Ho fan a través de cotxes llogats, autocars i taxis que, en alguns casos, assumeixen serveis extraordinaris a ciutats europees, com París, Londres i, fins i tot, Estocolm.
La primera reacció, però, ha estat acudir als vehicles de lloguers i, després, als autocars, que han augmentat els serveis. El portaveu de Serveis Municipals de Barcelona, que gestiona l'estació d'autobusos Barcelona-Nord, Ramon Ferreiro, considera difícil quantificar quants autocars addicionals estan en marxa, ja que les companyies els programen a mesura que augmenta la demanda.
Cap a París, per exemple, aquest dissabte a la nit estan de camí quatre autocars, i no un, com és habitual. Des de l'estació d'autobusos de Girona també han notat l'increment, després d'una jornada en què hi han passat 800 passatgers amb destinació a diverses ciutats europees, cosa que suposa 500 persones més que qualsevol altre dia.
Pel que fa al tren, Renfe no ha reforçat el servei perquè no ha percebut cap increment significatiu de la demanda cap a destinacions d'Europa. Precisament a França el tren no ha estat una alternativa per als passatgers afectats, perquè el servei es troba en vaga.
La primera reacció, però, ha estat acudir als vehicles de lloguers i, després, als autocars, que han augmentat els serveis. El portaveu de Serveis Municipals de Barcelona, que gestiona l'estació d'autobusos Barcelona-Nord, Ramon Ferreiro, considera difícil quantificar quants autocars addicionals estan en marxa, ja que les companyies els programen a mesura que augmenta la demanda.
Cap a París, per exemple, aquest dissabte a la nit estan de camí quatre autocars, i no un, com és habitual. Des de l'estació d'autobusos de Girona també han notat l'increment, després d'una jornada en què hi han passat 800 passatgers amb destinació a diverses ciutats europees, cosa que suposa 500 persones més que qualsevol altre dia.
Pel que fa al tren, Renfe no ha reforçat el servei perquè no ha percebut cap increment significatiu de la demanda cap a destinacions d'Europa. Precisament a França el tren no ha estat una alternativa per als passatgers afectats, perquè el servei es troba en vaga.
Avui és notícia
S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
Tres milions de porcs i senglars morts: el viatge de la pesta porcina per la Unió Europea
Senglars: d'estar prop de l'extinció a ser un risc per a l'expansió de la pesta porcina africana
El preu del porc segueix baixant en picat per evitar excedents i facilitar l'exportació a Europa
S'eleven a 13 els positius per pesta porcina africana, tots dins de la zona afectada