
Santiago de Compostel·la
La conversa telefònica entre l'interventor i el maquinista del tren de Santiago va durar fins 11 segons abans del descarrilament
La conversa telefònica entre l'interventor i el maquinista del tren de Santiago de Compostel·la va durar fins 11 segons abans del fatídic descarrilament. Quan Antonio Martin, l'interventor, ha sortit del jutjat, tot i confirmar la trucada, ha assegurat que mai s'ha considerat culpable.
Televisió de Catalunya
02/08/2013 - 21.58 Actualitzat 03/08/2013 - 11.20
La conversa telefònica entre l'interventor i el maquinista del tren de Santiago de Compostel·la va durar fins a 11 segons abans del fatídic descarrilament.
A les 20 hores, 39 minuts i 15 segons, quan el tren anava a una velocitat permesa de 199 quilòmetres per hora, l'interventor va trucar al maquinista. Poc temps després, es va activar un avís acústic que assenyalava que el comboi s'aproximava a la bifurcació d'A Grandeira i que, per tant, s'havia de disminuir la velocitat. Durant aquest temps, encara va passar per una balisa i el va alertar un segon avís acústic. És aleshores quan va accionar el fre d'emergència. I, finalment, va rebre un tercer avís perquè excedia la velocitat tot i haver-la reduït. El tren va sortir de la via a les 20 hores, 41 minuts i 6 segons.
Quan Antonio Martin, l'interventor, ha sortit del jutjat, tot i confirmar la trucada, ha assegurat que mai s'ha considerat culpable. En ser preguntat si recordava haver tingut el mòbil a la butxaca, Martín ha respost que sí: "Això sí que ho vaig dir. Que el tenia a la butxaca quan vaig sortir del tren."
El jutge ha ordenat una investigació penal per un presumpte delicte de descobriment i revelació de secrets, ja que s'ha conegut el contingut de l'informe de les caixes negres abans que aquest divendres se'n fes entrega al jutjat.
A les 20 hores, 39 minuts i 15 segons, quan el tren anava a una velocitat permesa de 199 quilòmetres per hora, l'interventor va trucar al maquinista. Poc temps després, es va activar un avís acústic que assenyalava que el comboi s'aproximava a la bifurcació d'A Grandeira i que, per tant, s'havia de disminuir la velocitat. Durant aquest temps, encara va passar per una balisa i el va alertar un segon avís acústic. És aleshores quan va accionar el fre d'emergència. I, finalment, va rebre un tercer avís perquè excedia la velocitat tot i haver-la reduït. El tren va sortir de la via a les 20 hores, 41 minuts i 6 segons.
Quan Antonio Martin, l'interventor, ha sortit del jutjat, tot i confirmar la trucada, ha assegurat que mai s'ha considerat culpable. En ser preguntat si recordava haver tingut el mòbil a la butxaca, Martín ha respost que sí: "Això sí que ho vaig dir. Que el tenia a la butxaca quan vaig sortir del tren."
El jutge ha ordenat una investigació penal per un presumpte delicte de descobriment i revelació de secrets, ja que s'ha conegut el contingut de l'informe de les caixes negres abans que aquest divendres se'n fes entrega al jutjat.
Avui és notícia
Loteria de Nadal 2025: la grossa rega Lleó amb el 79432 i Catalunya es queda amb engrunes
Comprova la loteria de Nadal 2025: consulta si el teu número ha estat premiat
Loteria de Nadal 2025: on i com cobrar els premis?
Ordeig reitera que l'IRTA és segur, a falta de comparar l'ADN dels virus de pesta porcina africana
Eleccions a Extremadura: el PP guanya sense majoria absoluta, el PSOE s'enfonsa i Vox es dispara