La Coordinadora per la Llengua Catalana denuncia la no utilització del català als comerços

La Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL) ha denunciat l'incompliment de la Llei de Política Lingüística a molts comerços, que preveu que els establiments han de tenir la seva retolació exterior i els documents que ofereixen els seus serveis almenys en català.
1 min
"Després dels 5 anys que la llei donava als establiments per adaptar-se, veiem com el seu incompliment i la passivitat de les administracions públiques s'han convertit en normals", afirma la Coordinadora mitjançant un comunicat de premsa. La CAL denuncia que la llei està "molt allunyada de les aspiracions i de la necessitat de normalització lingüística", encara que reconeix que alguns dels seus articles sí que representen un cert avanç legislatiu, com l'article 32, que afirma que la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix han d'estar redactats com a mínim en català. Jordi Estalella, membre de la plataforma, ha declarat avui a EFE que el català està "marginat" en nombrosos establiments del centre, on la retolació apareix en diversos idiomes, com castellà, anglès o francès, però no en català. Estalella ha explicat que una desena de membres de la Coordinadora han visitat dos establiments del centre de la capital que incompleixen la llei i se'ls ha entregat documentació amb la normativa que haurien de seguir. Segons Estalella, la CAL iniciarà una campanya de denúncies dels comerços que no compleixen la llei i les tramitaran al Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat, amb l'objectiu que "el català sigui present en tots els establiments del Principat".

Avui és notícia