
Barcelona
La Junta Electoral de Barcelona requereix l'eliminació del logotip "Junts" a la CCMA, que hi presenta recurs
La Corporació ha recorregut la decisió a la Junta Electoral Central
Redacció
17/08/2015 - 14.06 Actualitzat 09/11/2021 - 13.01
La Junta Electoral de Barcelona ha requerit a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals que elimini el logotip "Junts" de la campanya promocional d'estiu difosa a través de TV3 i Catalunya Ràdio. D'aquesta manera, estima parcialment la denúncia presentada pel PSC, que demanava la retirada de tota la campanya, inclosa la cançó de l'estiu, en considerar que era molt semblant al logo de la candidatura Junts pel Sí".
La Corporació ha recorregut la decisió a la Junta Electoral Central, i argumenta que la campanya es va planificar mesos abans de l'acord entre partits que va propulsar la candidatura. És per això que mantindrà el logo de la campanya fins que hi hagi sentència ferma.
Tot i que en la seva resolució, la Junta reconeix que els arguments de la CCMA són "raonables", però considera que, "per la seva similitud amb el de l'esmentada candidatura, la utilització del logotip té una incidència electoral sobrevinguda indubtable".
Hi afegeix que és "evident" la "confusió/identificació que, en el període electoral, pot provocar la utilització del logotip 'Junts'", en mostrar uns trets "similars o idèntics" als de la coalició independentista, uns trets com la tipografia i els colors del logotip.
Avui és notícia
El ministeri investiga si el brot de pesta porcina africana ha sortit d'un laboratori
S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
El pes del sector porcí català: 4.260 milions d'euros de negoci a l'exterior
La Comissió Europea desaconsella sacrificar senglars i recomana deixar que el virus actuï
Tres milions de porcs i senglars morts: el viatge de la pesta porcina per la Unió Europea