La línia 5 del metro de Barcelona queda interrompuda entre Can Boixeres i Collblanc, i entre Vilapicina i Horta
El servei de la línia 5 del metro -la blava- ha quedat interrompuda en dos trams des d'aquest dilluns a les 10 del vespre. El motiu són les obres de construcció de la nova estació d'Ernest Lluch, les millores al vestíbul de l'estació de Can Vidalet, i el perllongament de la línia fins a la Vall d'Hebron. Fins al 17 de setembre no hi haurà servei entre Vilapicina i Horta, i fins al 9 de novembre no n'hi haurà entre Can Boixeres i Collblanc. El Departament d'Obres Públiques recomana que la ciutadania s'informi abans de desplaçar-se i usi les alternatives del transport públic, com el servei de Rodalies, el Trambaix i l'autobús.
2 min
A la zona del Baix Llobregat, la millor alternativa al tall entre Can Boixeres i Collblanc és la Renfe. A Cornellà Centre es pot agafar la línia R4 cap a Sants, i també el Trambaix T1 i T2 cap a Francesc Macià, a Barcelona. Tot i això s'han habilitat tres línies d'autobús que uneixen les estacions tancades amb les que estan en funcionament i amb altres mitjans de transport.
A Barcelona, el tall entre Vilapicina i Horta no dóna gaires alternatives als usuaris. Han d'agafar un autobús que uneix les dues estacions tancades. Per facilitar els enllaços i orientar els viatgers, la Generalitat ha contractat 70 persones que fan d'informadors a les parades de metro tancades i a les parades de busos habilitades. També TMB ha fet un reforç del personal d'informació perquè no hi hagi problemes.
Descripció de les obres
Nova estació d'Ernest Lluch: es construeix entre les parades de Pubilla Cases i Collblanc. Estarà situada a la carretera de Collblanc, que uneix Barcelona i Esplugues de Llobregat, al costat de la parada del Trambaix de Sant Ramon. El projecte comprèn dos vestíbuls independents i estarà adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Tot plegat costa uns 40 milions d'euros.
Millora del vestíbul de Can Vidalet: aquesta estació d'Esplugues de Llobregat millorarà l'accessibilitat amb un nou vestíbul de 300 metres quadrats, un nou accés des del carrer, la instal·lació de tres ascensors i es desplaçaran les andanes de l'estació.
Perllongament fins a la Vall d'Hebron: des de la parada d'Horta s'allargarà la línia 5 fins a la Vall d'Hebron, on farà correspondència amb la línia 3 -la verda. S'ha de demolir un mur per unir el túnel de maniobres amb l'accés a la línia 3, s'han d'instal·lar les vies i les catenàries, i ampliar les estacions.
Aquest dilluns també han quedat fora de servei les estacions de Renfe de Plaça Catalunya i Arc de Triomf, on s'estan fent obres de substitució de la catenària.
A Barcelona, el tall entre Vilapicina i Horta no dóna gaires alternatives als usuaris. Han d'agafar un autobús que uneix les dues estacions tancades. Per facilitar els enllaços i orientar els viatgers, la Generalitat ha contractat 70 persones que fan d'informadors a les parades de metro tancades i a les parades de busos habilitades. També TMB ha fet un reforç del personal d'informació perquè no hi hagi problemes.
Descripció de les obres
Nova estació d'Ernest Lluch: es construeix entre les parades de Pubilla Cases i Collblanc. Estarà situada a la carretera de Collblanc, que uneix Barcelona i Esplugues de Llobregat, al costat de la parada del Trambaix de Sant Ramon. El projecte comprèn dos vestíbuls independents i estarà adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Tot plegat costa uns 40 milions d'euros.
Millora del vestíbul de Can Vidalet: aquesta estació d'Esplugues de Llobregat millorarà l'accessibilitat amb un nou vestíbul de 300 metres quadrats, un nou accés des del carrer, la instal·lació de tres ascensors i es desplaçaran les andanes de l'estació.
Perllongament fins a la Vall d'Hebron: des de la parada d'Horta s'allargarà la línia 5 fins a la Vall d'Hebron, on farà correspondència amb la línia 3 -la verda. S'ha de demolir un mur per unir el túnel de maniobres amb l'accés a la línia 3, s'han d'instal·lar les vies i les catenàries, i ampliar les estacions.
Aquest dilluns també han quedat fora de servei les estacions de Renfe de Plaça Catalunya i Arc de Triomf, on s'estan fent obres de substitució de la catenària.