La màgia de Georges Méliès, pare del cinema, omple el CaixaForum de Barcelona
Fins al 24 de juny es pot visitar una exposició sobre l'univers i la història del pare del cinema. S'hi recullen més de 400 objectes originals i s'hi projecten 21 pel·lícules, entre les quals la coneguda "Viatge a la lluna".
Redacció
1 min
L'univers de Georges Méliès, pare del cinema, omple des del 5 d'abril i fins al 24 de juny el CaixaFoum de Barcelona en una de les exposicions més completes que se li han dedicat mai fora de França. La mostra recull més de 400 objectes originals, com pel·lícules, fotografies, vestuari, dibuixos, manuscrit i maquetes, cedits temporalment per la Cinémathèque Française.
Altres objectes destacats de la mostra són aparells originals, com llanternes màgiques -algunes es podran fer servir-, una càmera cronofotogràfica o uns praxinoscopis.
La coneguda "Viatge a la lluna" és una de les 21 pel·lícules que es projectaran a l'exposició, en què també es repassa la biografia del mag del cinema, que va realitzar i distribuir més de 500 pel·lícules entre el 1896 i el 1912.
"Georges Méliès. La màgia del cine" no passa per alt que el pioner del cinema va caure en l'oblit als anys 20, es va arruïnar i va acabar treballant en una botiga de joguines a l'estació de Montparnasse.
El comissari de la mostra, Laurent Mannoni, ha destacat que, a banda d'explorar les arrels i fonts d'inspiració de les primeres imatges en moviment, l'exposició és una "recopilació única d'objectes fabulosos i, en alguns casos, inèdits, relacionats amb el cineasta".
Altres objectes destacats de la mostra són aparells originals, com llanternes màgiques -algunes es podran fer servir-, una càmera cronofotogràfica o uns praxinoscopis.
La coneguda "Viatge a la lluna" és una de les 21 pel·lícules que es projectaran a l'exposició, en què també es repassa la biografia del mag del cinema, que va realitzar i distribuir més de 500 pel·lícules entre el 1896 i el 1912.
"Georges Méliès. La màgia del cine" no passa per alt que el pioner del cinema va caure en l'oblit als anys 20, es va arruïnar i va acabar treballant en una botiga de joguines a l'estació de Montparnasse.
El comissari de la mostra, Laurent Mannoni, ha destacat que, a banda d'explorar les arrels i fonts d'inspiració de les primeres imatges en moviment, l'exposició és una "recopilació única d'objectes fabulosos i, en alguns casos, inèdits, relacionats amb el cineasta".
