La nova línia de bus de Tremp al Pont de Suert, una reivindicació històrica
Un servei que vol facilitar el desplaçament d'estudiants del Pallars Jussà i l'Alta Ribagorça però que no s'ha estalviat queixes veïnals perquè no hi ha parades en pobles petits
Teresa Macià Viles / Carolina Gili Francès / Enric Pinyol Leal
17/09/2025 - 21.21 Actualitzat 18/09/2025 - 08.41
Després de ser llargament reivindicada, finalment, el 12 de setembre va entrar en funcionament la nova línia de transport públic que enllaça les capitals de comarca de Tremp i el Pont de Suert. L'estrena ha coincidit amb l'inici del curs, ja que els horaris del nou servei s'han adaptat als dels centres educatius per facilitar el desplaçament d'estudiants i professors.
Gemma Molné és una professora de català que treballa a l'institut de Pont de Suert i explica que el servei li va molt bé. El mateix li passa a Edmond Samaniego, un estudiant i veí de la Pobla de Segur que estudia un cicle de gestió administrativa informativa.
"Em va perfecte per poder venir."
A més d'estudiants, la línia està pensada també perquè tothom que ho necessiti en pugui fer ús. El cost del bitllet amb la T-Jove és de 0,32 cèntims per viatge, amb la T-10 bàsica, 0,82 cèntims per trajecte, amb la T-10/30 costa 0,67 cèntims per trajecte i amb la T-50/30 baixa fins als 0,42 cèntims per trajecte.
Una reivindicació històrica
Amb quatre trajectes diaris per sentit, el nou autobús cobreix una necessitat històrica del Pallars Jussà i de l'Alta Ribagorça, dues comarques veïnes.
L'alcaldessa de Tremp i delegada del govern a l'Alt Pirineu i Aran, Sílvia Romero, assegura que les dues comarques comparteixen molts serveis públics i privats però també educatius.
"Ha estat l'excusa perquè els nostres estudiants no hagin de marxar."
Es tracta també d'una mesura per combatre la pèrdua de població de la zona i millorar la mobilitat als entorns rurals.
Queixes per pobles sense parada
La línia fa un trajecte de 50 quilòmetres en una hora i quart per l'N-260 travessant dos ports de muntanya, el de Perves i el de Viu de Llevata. De moment, fa parades a la Pobla de Segur, Senterada, Sarroca de Bellera, Perves i Viu de Llevata. T
ot i passar per l'encreuament d'altres nuclis com Malpàs, Adons o Corroncui, no hi para i això ha provocat les queixes de veïns de l'Alta Ribagorça per la falta de parades. Veïns com Miquel Carreras, de Malpàs, es queixa que s'ha obviat a tota la vall de Peranera, o Laura Armengol, veïna d'Adons, que reclama que pari a peu de carretera.
El Departament de Territori estudia amb la concessionària afegir aquestes parades a la nova línia.
Avui és notícia
La Marató 2025 recapta més de 9,7 milions d'euros per a la recerca sobre el càncer
Els testimonis de La Marató sobre el càncer: de l'Everest de l'Ànnia a la música de la Júlia
La importància dels cribratges en la detecció precoç del càncer: quins hi ha i quan s'han de fer
L'adolescència trasbalsada pel càncer: "La malaltia m'ha ensenyat que puc ser molt forta"
Tiroteig a Bondi Beach amb 16 morts: l'atac s'investiga com a terrorisme contra la comunitat jueva