La nova línia de bus de Tremp al Pont de Suert, una reivindicació històrica
Després de ser llargament reivindicada, finalment, el 12 de setembre va entrar en funcionament la nova línia de transport públic que enllaça les capitals de comarca de Tremp i el Pont de Suert. L'estrena ha coincidit amb l'inici del curs, ja que els horaris del nou servei s'han adaptat als dels centres educatius per facilitar el desplaçament d'estudiants i professors.
Gemma Molné és una professora de català que treballa a l'institut de Pont de Suert i explica que el servei li va molt bé. El mateix li passa a Edmond Samaniego, un estudiant i veí de la Pobla de Segur que estudia un cicle de gestió administrativa informativa.
Em va perfecte per poder venir.
A més d'estudiants, la línia està pensada també perquè tothom que ho necessiti en pugui fer ús. El cost del bitllet amb la T-Jove és de 0,32 cèntims per viatge, amb la T-10 bàsica, 0,82 cèntims per trajecte, amb la T-10/30 costa 0,67 cèntims per trajecte i amb la T-50/30 baixa fins als 0,42 cèntims per trajecte.
Una reivindicació històrica
Amb quatre trajectes diaris per sentit, el nou autobús cobreix una necessitat històrica del Pallars Jussà i de l'Alta Ribagorça, dues comarques veïnes.
L'alcaldessa de Tremp i delegada del govern a l'Alt Pirineu i Aran, Sílvia Romero, assegura que les dues comarques comparteixen molts serveis públics i privats però també educatius.
Ha estat l'excusa perquè els nostres estudiants no hagin de marxar.
Es tracta també d'una mesura per combatre la pèrdua de població de la zona i millorar la mobilitat als entorns rurals.
Queixes per pobles sense parada
La línia fa un trajecte de 50 quilòmetres en una hora i quart per l'N-260 travessant dos ports de muntanya, el de Perves i el de Viu de Llevata. De moment, fa parades a la Pobla de Segur, Senterada, Sarroca de Bellera, Perves i Viu de Llevata. T
ot i passar per l'encreuament d'altres nuclis com Malpàs, Adons o Corroncui, no hi para i això ha provocat les queixes de veïns de l'Alta Ribagorça per la falta de parades. Veïns com Miquel Carreras, de Malpàs, es queixa que s'ha obviat a tota la vall de Peranera, o Laura Armengol, veïna d'Adons, que reclama que pari a peu de carretera.
El Departament de Territori estudia amb la concessionària afegir aquestes parades a la nova línia.