La nova Síria: un país productor de petroli sense gasolina
Els sirians tenen molts problemes de mobilitat perquè el preu de la poca gasolina que hi ha, que està racionada, s'ha multiplicat per cinc i tampoc hi ha transport públic
Redacció
12/12/2024 - 22.20 Actualitzat 04/09/2025 - 10.49
El nou govern de Síria treballa per instaurar un estat de dret i retornar el país a una certa normalitat després de mig segle de dictadura.
Però no serà fàcil. Si Síria era autosuficient en petroli i bombejava 600.000 barrils al dia, des de la guerra civil ha estat dependent dels 70.000 barrils diaris que arribaven de l'Iran.
L'equip de TV3 desplaçat al país ha copsat com bona part de les gasolineres estan seques. Els camps de petroli del nord-est estan en mans dels kurds, gestionats per turcs i nord-americans.
I on arriben racions de gasolina, el preu s'ha multiplicat per cinc fins a l'euro al litre, menys del que guanya al dia un treballador.
Per això, en una Síria sense transport públic, per a la majoria de sirians tornar a casa és una lluita carregada d'angoixa i no exempta de perills, segons Abu Hisham.
"Els problemes de transport van començar el 2011, quan va començar la revolta. Hi va haver un gran desplaçament de població... Quan va empitjorar de veritat va ser el 2019-2020. El transport va desaparèixer. I així estem. No hi ha transport."
Avui és notícia
Gossos i drons: així treballen els Agents Rurals per detectar casos de pesta porcina africana
Any horrible de la ramaderia: què explica la conjunció de dermatosi, pesta porcina i grip aviària
Reintroduir el llop per controlar la població de senglars? L'opinió d'ecologistes i ramaders
Almenys tres morts per un cop de mar al sud de Tenerife
El PSOE cessa la mà dreta de Salazar, l'exassessor de Sánchez acusat d'assetjament sexual