Una pantalla de Renfe a l'estació de Sants mostra la cancel·lació dels trens Avant (ACN)

La vaga dels interventors internacionals de Renfe anul·la trens entre Figueres i Barcelona

Els interventors acusen l'empresa de desembarcar a França sense aclarir l'encaix de la plantilla en la normativa francesa
Redacció
1 min

Els interventors dels trens AVE que van a França estan en vaga. La CGT, SF-intersindical i Alferro han convocat una vaga indefinida que tenen previst repetir cada divendres en els trens que van entre Barcelona i Lió o Marsella, i que ha començat aquest divendres 4 d'agost.

Demanen que se'ls paguin les feines addicionals que els exigeix la normativa francesa i, també, que els paguin la cobertura sanitària en aquest país. Renfe s'ha compromès a pagar els primers 300 euros en cas d'atenció sanitària a França, però els treballadors exigeixen la cobertura total.

Tot i això, amb els serveis mínims no queden afectats els trens que van de Barcelona a Lió i Marsella. Arran de la vaga s'han anul·lat quatre trens Avant de Barcelona a Figueres i s'han hagut de reubicar els passatgers, segons ha informat Renfe.

Concretament, s'han cancel·lat dos trens en cada sentit. Dos en sentit Figueres i dos en sentit Barcelona. Segons ha explicat Renfe, quan es convoca una vaga ja es bloqueja la venda de bitllets, i per això només hi hauria una quarantena de persones afectades per aquesta reubicació.

Els sindicats CGT, SF-intersindical i Alferro acusen l'empresa de desembarcar a França a mitjans de juliol sense aclarir l'encaix que tindrien les noves funcions i responsabilitats que la legislació francesa exigeix a l'interventor en sòl francès, com la presència indispensable de dos interventors a cada tren.

Renfe va començar a operar a França el dia 13 de juliol d'aquest mateix any amb un tren entre Barcelona i Lió, però també hi ha planificades altres sortides des de Madrid i Saragossa, i fins a Montpeller i Narbona. La liberalització del mercat ferroviari ha permès, també, que l'empresa francesa SNCF operi a Espanya amb Ouigo i que Trenitalia ho faci amb Iryo.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Transport públic

Mostra-ho tot