L'Ajuntament estudiarà si són compatibles les obres de la L8 de FGC amb les de connexió del tramvia a Francesc Macià

4 min

ACN Barcelona - Els serveis tècnics de l'Ajuntament de Barcelona estudiarà si són compatibles simultàniament les obres de perllongament de la L8 de Ferrocarrils de la Generalitat entre plaça Espanya i Gràcia, amb la connexió del tramvia per la Diagonal a Francesc Macià. Les obres dels Ferrocarrils engegaran al gener i duraran cinc anys, i la connexió del tramvia per la Diagonal des de Verdaguer a Macià també hauria de començar mesos després. Per això, la tinenta d'alcaldia Laia Bonet veu una possible complicació a la zona per la coincidència de les dues obres i vol avaluar amb "tranquil·litat" com minimitzar l'impacte a la via pública.

Justament aquest dimarts el PSC es va abstenir en una proposta dels comuns presentada a la comissió d'Urbanisme i Mobilitat per licitar immediatament les obres de la segona fase del tramvia. La proposta no es va aprovar ja que només va rebre els vots a favor dels comuns i ERC, l'abstenció del PSC i el vot contrari de la dreta de JxTrias, PP i Vox.

La proposta deia que, un cop acabin en les properes setmanes els projectes executius de la fase 2 de la connexió del tramvia per la Diagonal, entre Verdaguer i Francesc Macià, es licitin i s'adjudiquin les obres, que han de començar el 2024, en paral·lel a l'entrada en servei de la fase 1, que va de Glòries a Verdaguer. A més, també es demanava que l'Ajuntament i l'ATM presentin abans d'abril un pla de comunicació que informi de les afectacions a veïns i comerciants i les mesures previstes per pal·liar-les.

Aquest dimecres, Bonet ha refermat "la voluntat claríssima i el compromís absolut" del govern municipal amb el tramvia per la Diagonal, però ha dit que els calendaris d'obres "no es poden aprovar a cop de proposició". "Avaluem la millor manera d'afrontar el temps d'impacte de les obres al conjunt de la ciutat, i de minimitzar aquest impacte", ha dit. Per això, considerant que les obres del tramvia tampoc seran curtes, creu que cal "compassar" els calendaris.

L'Ajuntament estudiarà si són compatibles les obres de la L8 de FGC amb les de connexió del tramvia a Francesc Macià

Laia Bonet referma el compromís de fer passar el Tram per la Diagonal però demana minimitzar l'impacte dels treballs

Els serveis tècnics de l'Ajuntament de Barcelona estudiarà si són compatibles simultàniament les obres de perllongament de la L8 de Ferrocarrils de la Generalitat entre plaça Espanya i Gràcia, amb la connexió del tramvia per la Diagonal a Francesc Macià. Les obres dels Ferrocarrils engegaran al gener i duraran cinc anys, i la connexió del tramvia per la Diagonal des de Verdaguer a Macià també hauria de començar mesos després. Per això, la tinenta d'alcaldia Laia Bonet veu una possible complicació a la zona per la coincidència de les dues obres i vol avaluar amb "tranquil·litat" com minimitzar l'impacte a la via pública.

Justament aquest dimarts el PSC es va abstenir en una proposta dels comuns presentada a la comissió d'Urbanisme i Mobilitat per licitar immediatament les obres de la segona fase del tramvia. La proposta no es va aprovar ja que només va rebre els vots a favor dels comuns i ERC, l'abstenció del PSC i el vot contrari de la dreta de JxTrias, PP i Vox.

La proposta deia que, un cop acabin en les properes setmanes els projectes executius de la fase 2 de la connexió del tramvia per la Diagonal, entre Verdaguer i Francesc Macià, es licitin i s'adjudiquin les obres, que han de començar el 2024, en paral·lel a l'entrada en servei de la fase 1, que va de Glòries a Verdaguer. A més, també es demanava que l'Ajuntament i l'ATM presentin abans d'abril un pla de comunicació que informi de les afectacions a veïns i comerciants i les mesures previstes per pal·liar-les.

Aquest dimecres, Bonet ha refermat "la voluntat claríssima i el compromís absolut" del govern municipal amb el tramvia per la Diagonal, però ha dit que els calendaris d'obres "no es poden aprovar a cop de proposició". "Avaluem la millor manera d'afrontar el temps d'impacte de les obres al conjunt de la ciutat, i de minimitzar aquest impacte", ha dit. Per això, considerant que les obres del tramvia tampoc seran curtes, creu que cal "compassar" els calendaris.

Avui és notícia