Exhaurides totes les entrades per a les estacions fantasma del metro: aviat se n'oferiran més
La web per visitar diferents llocs emblemàtics del metro de Barcelona s'ha penjat a les 10 del matí, quan havia de començar a estar operativa, i la incidència no s'ha resolt fins més enllà de la una del migdia. A partir d'aquell moment, les més de 5.000 entrades disponibles han volat.
A través de la xarxa X, TMB ha informat que obriran "noves places ben aviat" i que pròximament anunciaran tots els detalls.
Oportunitat única
Coincidint amb els actes de celebració del centenari del metro, TMB les obre per primera vegada al públic. Aquestes estacions, però, no seran els únics espais que es podran visitar.
Dins de la iniciativa batejada com "Obrim el metro", els usuaris que han aconseguit una plaça també podran visitar instal·lacions de treball i altres llocs emblemàtics.
La visita a Correus, de nit
Les estacions de Gaudí i Correus es podran visitar durant 10 dies d'octubre i novembre. A la de Gaudí, construïda l'any 1968, hi podran accedir 720 persones en diferents torns.
Les visites seran guiades i a l'andana es podrà veure una petita exposició sobre la història dels cent anys del metro.
També es podrà baixar a l'antiga estació de Correus, que sí que va funcionar entre els anys 1934 i 1972.
En aquest cas, només hi podran accedir 225 persones i, a més, les visites només es podran fer de matinada --quan hagi passat l'últim metro-- perquè s'hi haurà d'accedir caminant per les vies des de l'estació de Jaume I.
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, posa en valor que es puguin visitar aquests espais:
Espais que de vegades es poden veure quan circules amb el metro, malgrat que no t'hi fixes i passen desapercebuts
Accés a zones de treball
A més de baixar a aquestes dues estacions fantasma, els usuaris també podran visitar les entranyes del metro per saber com funciona. Així, es podrà accedir a:
- Centre de Control: actiu les 24 hores els 365 dies de l'any. És el centre neuràlgic, el lloc des d'on se supervisa tot: la circulació dels combois, la seguretat, els canals d'emergència i la megafonia, entre altres coses.
- Sala de simuladors de conducció: es va estrenar fa tot just un any i ja hi han passat 450 professionals del Metro.
- Taller ZAL: aquestes instal·lacions donen servei a les línies automàtiques 9 i 10, les més noves de la xarxa del metro de Barcelona. En aquest taller es posen a punt els trens i se supervisen els sistemes que permeten que funcionin de forma pràcticament ininterrompuda.
