L'Especial "E19: els resultats" fa una quota del 41,8%, i el segueixen gairebé 1.500.000 espectadors, en un diumenge en què TV3 lidera amb contundència
TV3 va tornar a ser la cadena més vista a Catalunya, i referent informatiu, amb una quota del 20,3%. Cinc dels sis programes més vistos del dia van ser de TV3, amb tots els especials de les eleccions generals i el "TN cap de setmana migdia".
TV3 va fer el millor resultat en un dia d'eleccions generals des del 2004, amb el 20,3% de quota; i també va haver-hi el millor resultat del 3/24, amb una quota del 5,5%. TV3 i el 3/24 junts van liderar tot el seguiment de la jornada electoral, i es van imposar clarament a la segona classificada, La Sexta. Durant tot el dia, 3.232.000 espectadors van connectar en algun moment amb TV3 i el 3/24. I el minut més vist va ser a les 22.04, amb 1.692.000 espectadors i una quota del 46,2%.
Pel que fa al rànquing dels programes més vistos, l'especial "E19: els resultats" va ocupar el primer lloc, amb una quota del 41,8% i 1.447.000 espectadors. El va seguir "E19: el sondeig de TV3", amb un seguiment del 33,5% de quota i 895.000 espectadors. El tercer lloc va ser per a "E19: les reaccions", amb una quota del 36% i 831.000 espectadors.
El "TN cap de setmana migdia" es va situar en cinquè lloc, amb una quota del 14,3% i 462.000 espectadors. I tot seguit, hi havia l'"E19: compte enrere", amb 437.000 espectadors i un 26,8% de quota.
Audiències digitals
El portal de la CCMA va tenir ahir una audiència de 414.000 usuaris únics. És més del doble de l'audiència registrada els dies de les eleccions generals del 2015 i el 2016.
138.000 usuaris únics van seguir en directe els especials electorals de TV3 i Catalunya Ràdio a través dels mitjans digitals de la CCMA. 124.000 van veure l'emissió en directe de TV3, i 15.000 van escoltar l'emissió de Catalunya Ràdio.
El 324.cat va registrar una audiència de 221.000 usuaris únics, la seva millor dada des del març del 2018, amb la detenció de Carles Puigdemont a Alemanya.
I pel que fa a les xarxes socials, l'especial electoral va generar prop de 21.000 missatges a Twitter i va ser el quart programa més comentat del dia a tot Espanya.
Des de l'inici de la campanya, més de 500.000 usuaris únics han accedit als continguts electorals als mitjans digitals de la CCMA (505.000).
Divendres i dissabte, TV3, líder
TV3 va liderar divendres, amb una quota del 14,2%, amb els telenotícies com els programes més vistos del dia.
Dissabte, TV3 també va ser la més vista, amb una quota de l'11,5%, amb les dues edicions del "TN cap de setmana" i el "Preguntes freqüents", tots líders de la seva franja.
(Font: Kantar, ind. 4 i +)
