Gent passejant per un carrer de San Nicolás, a l'Argentina
Gent passejant per un carrer de San Nicolás, a l'Argentina (Pexels)

L'estranya bombolla de felicitat a l'Argentina: per què l'oci triomfa tot i l'alta inflació

El país està en crisi permanent, però molts ciutadans s'aboquen als espectacles i la gastronomia per la dificultat de poder estalviar
1 min

Cues als restaurants, teatres i concerts plens a vessar i espectacles amb les entrades exhaurides poden donar una imatge d'abundància a l'Argentina. La realitat, però, és que els ciutadans s'han abocat a gastar-ho tot en l'oci i la gastronomia per la falta de perspectives de poder estalviar.

El país, en crisi permanent, i on 4 de cada 10 persones són pobres, viu una inflació desbocada que es menja els salaris al ritme d'un 7% cada mes.

Tot i això, el sector de l'oci aguanta el xàfec per la devaluació del peso i perquè, si es pot, estalviar només és possible amb dòlars, que s'han d'aconseguir al mercat negre. Davant d'aquest panorama, són molts els que opten pel "carpe diem".

"Hi ha una vocació per viure l'avui i gaudir mentre es pugui, molt vinculada a l'escassetat de projecte i d'il·lusió", constata Guillermo Oliveto, de la consultora W-Alma Trends. L'expert està convençut que si Taylor Swift hagués fet deu recitals com Coldplay, en comptes de tres, també els hauria omplert.

La seva és una de les veus que recull la crònica del corresponsal de TV3 i Catalunya Ràdio, Joan Biosca:

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Argentina

Mostra-ho tot