
Santiago de Compostel·la
L'excés de velocitat, causa més probable del descarrilament d'un tren a Santiago de Compostel·la
Redacció
25/07/2013 - 06.31 Actualitzat 09/11/2021 - 12.36
Oficialment no es vol donar cap conclusió sobre la causa de l'accident de tren a Santiago de Compostel·la, però guanya força l'excés de velocitat. Just després del descarrilament, el conductor del tren va comunicar per ràdio que anava a molta velocitat, en concret a 190 km/h, en un tram limitat a 80. Es tracta d'un tram complicat, perquè és un revolt tancat després de 80 kilòmetres de recta.
Des de Foment, es manté la prudència, i recorden que sobre les causes del sinistre hi ha una investigació judicial oberta. El jutge té la caixa negra del tren, on queden registrades totes les velocitats.
Des de Renfe sí que han explicat que el tren accidentat va passar l'última revisió tècnica ahir mateix i el president de la companyia ha assegurat que el tren no tenia cap problema o avaria. Fonts de Renfe ha informat que el tren anava amb cinc minuts de retard. Cinc minuts, tant si són de retard com d'avenç, es considera una xifra dins de la normalitat.
Al tram on va descarrilar el tren funciona el sistema de seguretat ASFA, i no pas l'ERTMS, més avançat i sofisticat, que per exemple està habilitat a tota la línia d'AVE Barcelona-Madrid i que frena automàticament un tren si detecta que el comboi supera el límit de velocitat.
Des de Foment, es manté la prudència, i recorden que sobre les causes del sinistre hi ha una investigació judicial oberta. El jutge té la caixa negra del tren, on queden registrades totes les velocitats.
Des de Renfe sí que han explicat que el tren accidentat va passar l'última revisió tècnica ahir mateix i el president de la companyia ha assegurat que el tren no tenia cap problema o avaria. Fonts de Renfe ha informat que el tren anava amb cinc minuts de retard. Cinc minuts, tant si són de retard com d'avenç, es considera una xifra dins de la normalitat.
Al tram on va descarrilar el tren funciona el sistema de seguretat ASFA, i no pas l'ERTMS, més avançat i sofisticat, que per exemple està habilitat a tota la línia d'AVE Barcelona-Madrid i que frena automàticament un tren si detecta que el comboi supera el límit de velocitat.
Avui és notícia
L'avís per pluja es desplaça cap al sud després de forts aiguats a Badalona i tot el Barcelonès
Brussel·les flexibilitza la prohibició total de vendre cotxes de gasolina a partir del 2035
Acord per mantenir la rebaixa del 50% en la T-usual i la T-jove per al 2026
La Xina rebaixa els aranzels al sector porcí català al 9,8%: "És una gran notícia"
Confirmen la mort de 10 senglars més per pesta porcina africana i ja en són 26, tots dins el radi