Majó destaca el liderat d'audiència de Catalunya Ràdio i treu ferro a la baixada de TVC
El director general de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV), Joan Majó, ha presentat un informe sobre els índexs d'audiència de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio, corresponents al primer semestre del 2004. Majó destaca el liderat de Catalunya Ràdio que, tot i baixar-ne d'audiència, ho fa menys que la resta de competidors. Pel que fa a Televisió de Catalunya, el director general de la CCRTV ha admès la baixada d'audiència de la cadena pública catalana, que l'ha situada en segona posició, per darrere de Telecinco.
3 min
Al llarg del primer semestre del 2004, en un context general de baixada de l'audiència, Catalunya Ràdio ha baixat molt menys que la resta (llevat de RAC-1) i, per tant, s'ha distanciat dels altres, situant-se en posició de líder. Durant el 2003, Catalunya Ràdio va perdre audiència mentre els seus principals competidors en van guanyar. A finals de 2003, la SER (segona en audiència) es va acostar molt a Catalunya Ràdio. Els programes d'Antoni Bassas (El matí de Catalunya Ràdio) i de Toni Clapés (Versió Original), mantenen clarament la seva posició de líder en la seva franja. El d'en Jordi Basté (No ho diguis a ningú) es manté segon, però perd audiència de forma important i gairebé se situa al mateix nivell que el tercer (Cafè Baviera de RAC-1). TV3, per darrere de Telecinco Des del mes de setembre de 2003, TV3 passa a ser la segona en benefici de Telecinco, que ha aconseguit ser la cadena més vista. L'audiència total de Televisió de Catalunya (és a dir, TV3 més K3/33) és molt superior a la de qualsevol altra cadena i, en conjunt, és líder destacada. Això és important tenir-ho en compte perquè amb la creació del K3, el segon canal ha pujat 1 o 2 punts, en part en detriment de l'audiència de TV3. El mes de juny ha estat dolent per TV3. La cadena ha estat tercera, cosa que no passava des de juny del 2002. Aleshores va coincidir amb els mundials de futbol i ara amb l'Eurocopa. Una anàlisi més profunda indica que no s'ha perdut audiència encara que s'hagi perdut quota. El consum de televisió s'ha incrementat en 8 minuts per persona i dia, i aquest increment ha anat a les franges de matí i tarda, franges en què TV3 és menys forta. Tot i mantenir el lideratge i l'audiència en les franges de migdia i vespre, l'increment global ha fet perdre quota. En darrer terme, el director general ha afegit que Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio han de seguir essent una ràdio i una televisió públiques amb totes les seves conseqüències. Les decisions que es prenen, a diferència de les cadenes privades, no es basen només en termes d'audiència, sinó també en consideracions de la qualitat i la dignitat de l'oferta de la CCRTV. Majó també ha declarat que cal seguir lluitant per l'audiència, perquè això permet fer més extens l'abast del servei públic, però aquesta no ha de ser una lluita frenètica, no s'han d'utilitzar totes les "armes" que altres utilitzen, ja que les empreses de la CCRTV tenen uns límits propis de regulació, seriositat i ètica, que ho impedeixen.